tisdag, september 25, 2012

Film helg....

Hade en hel helg med mys, god mat, goda efterätter och skräckfilm med min Pelle plutt =) 
Kopplade in min dator till tv så man fick en stor skärm helt plötsligt, riktigt roligt att se you tube filmer och bilder. Så stora, så maffiga, som jag sa på FB att nu kanske man blir rädd för hords, mena en undead på sån stor skärm får mig att rysa lite. Tänka sig ha den bredvid sig i sängen....nej du....tacka gudarna jag ha min gose Pelle istället  ;) 

Äntligen hittat en man som faktiskt gilla skräckfilmer å kan stå för det, helt klart enligt min smak. Mena Erik han bara garva när man skulle se skräckfilm så man fick slå han gång på gång igen för han skulle hålla käft, eller så somna han...hahahaha...ja, det va bara att välja =) Men nu vissa filmer man såg så höll jag på studsa upp i taket men en varm famn va där för att lugna en, tur jag inte är en som slår när man blir rädd =P

Dessa va dom vi såg....


Klassiker, jag ha sett den förut men Pelle hade inte det så jag tänkte då kan vi se den. Jag gilla filmer för den är lite så där creepy eftersom man inte se allt. Dock va den svartare än vad jag minns, tyckte man fick se mer förut men jag ha väl ändrat smaken antar jag....
Betyg + 3


Alltså, SUUUUG BALLE.....vi garvade mer än vad man blev rädd. Tro jag hoppade till en gång men annars garva vi bara. Speciellt när fruntimmer skulle köra en jävla liten bil genom en garage port. Ni vet tecknat när liksom när någon kör sin bil mot en bergvägg och liksom studsar till lite men bergväggen står fast!??!?...SAMMA SAK fast otecknat.....rätt komiskt när man tänker på det om och om igen. Men som skräckfilm sög den!!!
Betyg 0


Ni vet juh hur Blair Witch är inspelad, du håller i kameran och kutar typ. Weeeeell, samma sätt här med en allmänt gay tonåring som bara blä. Nä, vi kunde inte ens se klart filmen....trodde vi skulle somna juh.....
Betyg 0


Denna åt andra sidan hade sina fina höjdpunkter, en mycket bra film som fick mitt skin arr resa sig lite nu och då. Lite annorlunda gjord, byggd på att 5 människor var med eller mindre inne i ett spel men visste inget själva. Riktigt bra skräck/rysare.....värd att se!
Betyg + 4

Han med 4 filmer men hoppas på någon fler i veckan eller till helgen, skulle helt klart va läckert =) Sitter å finular på vilken mat man skulle göra då....i helgen vart det köttfärs taco på Fredag, kyckling taco på Lördag och en pasta gratäng med kyckling och köttfärs taco på Söndag. Dessutom blåbärd/rabarper paj.....ja vi var inte hungriga =)
Så vad blir det nu till helgen!??!...Hemma gjord pizza?? Kanske lite efterätt....hmmm....måste gå igenom kokböckerna, denna gång kanske man ska lägga ut bilder och recept igen. Blivit så dålig på det....

Men, gällande pasta gratängen. Tänka på att du kan ALDRIG misslyckas med en pastagratäng, vänd i vad tusan du ha i kylen....jag hade ....

  • kyckling med taco smak
  • köttfärs mad taco smak
  • bandspagetti (kokade något mindre än vad anvisningarna säger)
  • sallad
  • lök
  • paprika
  • tomat
  • gurka
  • majs
  • champinjoner
  • taco såser, crunchy ananas och vitlök
  • riven ost
Som sagt, ta va tusan du vill. In i en djup form och in i ugn på 225 grader i 20-25 minuter...poff.....god mat =) Testa med vad som helst, kött, fisk, kyckling...vad som helst....din fantasi sätter gränsen!!!!!

Hojt!!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...