tisdag, september 25, 2012

Några dagars gos med Iza =)

 Förra veckan va jag hos Erik och fick mig några dagars gos med min lilla Iza, känns man sakna henne som en gnu när man inte är runt hon. Hon är ändå min lilla gulle gos, man sitter i data stolen och vänder på huvudet lite så ser man henne ligga i gäst sängen och sova. Så ser hon man kolla på henne så börja hon le och verkligen visa tänderna...vifta på rompa så snabbt man bara kan och försiktigt sträcka sig mot en. Hon är bara världens gosigaste vovve, lite småknäpp men vad kan man begära när hon växt upp med mig liksom ;)

Eriks hus börja ta rätt bra form, sidor blir målade och bräder kommer upp =)



Vist äre skönt att se på när andra jobba och själv kan man dra fötterna efter sig ;) Det ä inte jag som måla rött för en gång skull =D



Lyktorna lyser fint på kvällen, förhöjer stämningen lite =)



Um...baktung ? =)




Helt underbar morgon med solen som försöker lysa igenom dimman som ligger tung, blev en fin dag den dagen =)




Ät på egen risk va ? ;)



Iza hittade älg ben, du vet nu är det älg jakts tider så vovvarna här ha en hel jävla plockbord. Bara att välja vilken klöv man ska gnäga på =)




Grosse kom ut samtidigt jag hade Iza ute lös, dom försvann lite men kom tillbaks sån tur vad. Fick in Grosse i buret så Iza fick springa lite.... 





När matte står ute på balkongen och fotar ska självfallet Iza vara med och visa upp sig från den bästa sidan. Skulle vart ännu sötare om hon kunde le =) Men svansen går i alla fall....kan inte begära allt på en gång va ? ;)




Mystan trivs i huset, stort...öppet...härligt....å så sol på det =)



Iza vart lite nyfiken på Lajka som just fått ett nytt gött köttben. Dock lät inte Lajka allt för snäll just då så vi fick vandra vidare ....




Grosse och Groa sitter i buret med sina 40 tal ben men trånar ut, kan ha att göra med att Iza är ute och vi ska ut till skogs....




De tre syskonen och en....en....um...tant  =P


Något körsbär fanns kvar, än fast större delen av trädet kapat av. Det gick av...undra om det vart för tungt eller om något grävt av rötterna under trädet men det rasa i alla fall....tråkigt...va mysigt med ett körsbärs träd vid ladugården. Kunde gå å plocka ett körsbär nu och då....




Lite moln och lite blåst men annars vare skönt, en härlig dag att röra på sig. Bulltänna ligger fin nedanför och man blir nästan sugen på att bada tills man sticker ned fingrarna och känner den otroliga kylan som kyler sönder benen i en... =)





Vykort??....ståtligare tik får man söka efter =)



Se du näcken ?



Rönnarna i år ha en sjuhellvettes massa rönnbär på sig...hur vare nu ??? Om det va mycke bär skulle det bli en snörik vinter ??? Jag ha faan glömt det gamla talesättet.....


ÅÅÅÅÅÅ jaaaaaa, det är en massa vovve bilder men jag gilla min vovve juh =) Hon är stilig, en riktig donna juh, mattes sötnos!!!



En nackdel, koppel på en hund i skogen...*suck*.....fick se RIS på nära hål i alla fall...



Lite så man fick känslan..."troll tyg i tomteskogen"....men jag ha trollet i kopplet så passar bra ;)



Att få donnan sitta stilla i 2 sekunder ä faaaaaan inte lätt men något fick hennes uppmärksamhet så jag lyckas få ett kort sittandes....



Uppgallrat!!



Lilla backen ned, vill ha en åk matta.....finns risk jag få bada då =)



Se ni Lappkåtan??...inte ;)


Hitta en stock som jag satte mig på för att njuta lite av utsikten....känna värmen och bara ha det riktigt skönt. Iza försökte välta mig, äta mig, äta bark, äta myra och allmänt leka nuts medans matte försöker sitta stilla och njuta av solen....




Även kort på mig ?!?! Va ha hänt, jag bruka inte lägga ut kort på mig men jag känner mig givmild ;)




Mattes super gull!!!! 



Vägen hem går alltid sakta, man vill som inte...kan stanna i skogen några timmar till kändes det som. Måste åter till Erik och ut med vovven nu när hösten verkligen börja ta fart. Skulle gärna få komma lite frost och kanske nån snö flinga .....men snart så =)


Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...