måndag, september 24, 2012

Semester resa till Nysele och min födelsedag!! (del 2)

Måndagen vakna jag tidig som faan...6..jag mena 6.....när tusan bruka jag vakna 6 å pigg som en lärka. Hoppa upp ur sängen som det va julafton, ut och allmänt myste av det fina vädret. Släppte ut en gnällande Oskar ur hund gården och tog en massa kort. Ni kan tycka det är många kort som jag lägger ut nu men då ska ni veta jag tagit bort kanske 100 - 150 kort.

<- Här ser vi lekstugan pappa byggde till mig, lekt rätt mycket där plus att jag sovit där inne....DOCK FANNS DET SPINDLAR DÄR...som min övernattning vart kort =)

Riktigt skönt att vara hemma igen, känns det är här man växt upp för det är verkligen bara här å Stornäs jag kallar hemma. Detta är här man ha släkten och familjen så det blir hemma!
Sen att när man kommer in i sitt gamla flickrum och det första man gör är att le och fundera vart faan är barbie dockorna. Måste erkänna jag hittade dom...hahahaha.....fy tusan va jag ha kläder till dom =) Man kände sig bara några år gammal, skrattandes och lekandes med barbie dockorna. Dock rätt rädd att med den perversa humorn jag ha och så har man en Ken docka och massa Barbie dockor skulle jag nog göra någe heeeeeelt annat ;)



Tänkte plocka vinbär där ett tag men det vart aldrig, ångra det nu för jag skulle gärna gjort lite gele och haft så man kunde göra vinbärs kakor..mums...



Gamla Oskar med plymen högt i vädret, att få kort på han ibland va svårt. Inte stilla närjag vill han ska va stilla... =)




Pappas ladugår/ verkstad /snickeri /hundgård / förråd/ garage  =)


Mamma och pappas hus, lika sommar härligt som vanligt =)



Humle trivs i år måste jag säga, tjock som en vägg!

Nu kommer en massa bilder på blommor, bättre jag skriver så än vad tusan blommorna heter ;)
Vill ni veta namn fråga min mor!!! =)



  


Altan ser inbjudande ut, varför hade man ingen sån här altan när jag växte upp ? =)











Moster BG's sommarstuga ser lite annorlunda ut än när man växte upp här. Riktigt fin tycker jag =)



Nån...typ....av djur....hahaaha =)







Pappas båthus....





Hemma bygge, det ska kännas man ä i norrland =) Vet dock inte om det är Morfar som en gång byggde den eller om det är farsan....



Nysele, där växte bästisen Elina upp....såg inte ut så där då men ändå....man får minnen. Många båtresor ha det vart här =)



Vart sugen att gå men....hmm.....vägen bär till Anderssons och en massa sommarstugor. Tänkte gå dit och kolla men jag hade en smörgåstårta och mat att fixa så.....



Smörgåstårtan denna gång ser ut så här ;)



Maten vart en typ av pastagratäng i ugnen med rökt skink sås i...mums. Lars verka gilla den också =)



Höga betyg fick det så jag antar jag kommer göra den fler gånger =)



Folk börjar samlas runt bordet för att käka lite smörgåstårta och kakor...



Rolf, Inger och Erik...



Erik hitta en bra bit smörgås tårta =)


Inger ha int fått någe än, men hon kan alltid stjäla av Erik ;)


Roffe =)


Maja bus =)


En farfar och Victor...ååååå en Majas hand å gaffel =)


Tova med horn....moahhaha =)


Söt liten Victor....



Gjorde några svart vita bilder, passade bra in... =)


Lars och Lidna...

En glad Linda, hade säkert 50 kort på henne men 45 va suddiga....Vissa personer ha kameran svårt att zooma in på. Marre, Linda, Tova och Rolf....få ta en miljon för att få en bra. Konstigt men sant...



Bonzo fick sitta ute han, men lika glad för de ä han....
Riktigt jädra bus monster, hade tugg märken efter hela armen. Såg ut som han skulle ÄTA UPP HELA ARMEN...käften hans är juh enorm. Tur han ä snäll och lugn, snäll kan jag förstå han fått av Marre men lugn....va tusan.....han borde va hel hispig juh =) *puss Marre*


Bonzo få en värmande kram av Maja....


Bus alla bus, Rolf fick sin motion för idag. Han sprang runt runt med ungarna, tur han ha grund kondis =)



Dom satt sig på en typ av gummi sak som han då sedan skulle dra runt runt runt....liiite tungt och han gjorde en miljon klassens vurpa men det gick annars bara bra :P

Det va del 2, en del kvar att komma =)

Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...