tisdag, september 25, 2012

Semester resa till Nysele och min födelsedag!! (del 3)

Tisdagen vart det en sväng in på Cafeet i Storuman med Rolf, Cafe Akkan va ?? Hette Cafe Nord förut när jag jobbade där, ha lite svårt att ställa om...mena...kommer alltid va Cafe Nord för mig =)
Några förändringar va gjorda helt klart, inte allt för det bättre enligt jag men är dom nöjd så =) Tog en kyckling macka som faktiskt inte va helt dum men...mmm.....för stor. Man får bara äta en bit av mackan och va nöjd. Suger ibland när maten/mackan är god men en fördel. Man blir som aldrig i koma som man kan bli när man ätit för mycke götta =)

Ha lärt mig en sak också, man får juh inte dricka under man äter men man kan sippa på drycken. Just så man fuktar läpparna liksom, ibland kan det hjälpa. Man måste komma på små saker som detta, för hellvette va jobbigt det är om man råååka äta någe som va starkt å så får man inte dricka precis då......man ha aldrig vilja ha vatten så mycket som när man inte får det =)




Roffe fastnade i mobilen ett tag...ett tag....*host*... =)




Sånt här hjärta vill jag ha i mitt sovrum....hum hum.....ska försöka hitta åt det..




Krigs skador efter lek i Måndags, så äre när man ska "go all out" för ungarna =)




Konstverk eller bara en spillning "!?!?!




Onsdag va sista hela dagen jag va hos mor och far så det vet en 8 kilometer lång gåning med Oscar. Jag fick bära honom den sista biten för han bara orka tusan inte. Hade väl inte tänkt gå så långt men det va bra väder och jag inte vart i skogen hos mor och far på ÅR OCH DAR. Gick in varje avtag som fanns, gick till blåvägen sedan till Myrträst och sedan hem igen. 
Kände mig hurtig som få, man sakna skogen och naturen när man bor i en lägenhet. Speciellt den hära årstiden när det är kallare ute och löven börja falla. Man svettas inte ihjäl för man är ute utan man måste röra på sig för att hålla värme, när jag kolla på korten känner jag ...jag vill hem igen!
Hoppas på att kunna fara hem snart igen och få röra på mig lite mera....sägs ska va bra =)
Pappa tyckte jag kunde bosätta mig hemma, göra mat och måla...neeeee du lilla gubbe. Du får tusan locka med någe annat ;)
Här kommer några bilder från min utflykt =)










Barsele.....




















Lingon verka komma än fast dom är lite sega i starten...




Stora goda blåbär....mums...även Oscar sa ja tack =)












Inget flöte eller dyligt på linan som det bruka va ;)






Kanske man ska hämta skottkärran ? ;)






Neråt sett från bron....




Upp mot Storuman från bron... lite strömt. Vill inte bada här...nja.....




Lite nostalgi, undra om Elina kom ihåg detta huset. Det vi skulle flytta in och bo i när man va liten ;)







Väl hemma så kom Rolf och Karro för att hämta mig, bar av till Myrträsk en sväng för att kyla av arslet lite ;)

















Skönt vare än fast man frös lite men jag mena hallå.....man är väl Norrlänning.....dock kunde Karro lega i nån timme till men jag tro mitt arsle skulle frysit bort då =) Va kall minst en dag efter men sköööööönt ändå. Lite nuts är man när man tycker det va kallt, man frös men det va ändå skönt. Skyller på min uppväxt, den gjort mig lite nuts ;)





Buser =)


Glader ;)


Toker =)


Munter =) (om blickar kunde döda =)



Alltså...jag vill skriva en sak men....ja...kan göra ont. Vet jag är över 30 mil bort men jag ge mig faan på hon kan nå mig ändå så hon få heta..... Hoppa long! =)






Ja, vad ska jag döpa mig själv till då?!?!? Finns så många saker, du vet kärt barn ha många namn så jag namndöper mig till inget för tillfället. Mena dom bästa får ändå smeknamn så man behöver inte döpa sig själv =) Hur som....jag hade en underbar resa med familjen i focus. Men jag måste tillbaks snart igen, när man är själv igen känns det att familjen är riktigt viktig för mig. Man måste som ha dom i ryggen för att känna sig lite starkare....


Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...