onsdag, oktober 24, 2012

Kyckling å Bacon macka....

Mackor i alla olika former och kanter med olika fyllningar är något jag bara älska göra. Så nu för nån vecka sedan när jag hjälpte min Pelle å flytta in i sin nya lägenhet kände jag att tid att stå å göra mat inte fanns. Vill som inte heller rucka på mina mat tider allt för mycket utan var tredje timme ska käften va full med mat. Sååå, vad gör man få för macka som är "rätt" så nyttig. Jo man gör en Kyckling och Bacon macka med fiberbröd och mycke grönt =) 

Kyckling och Bacon macka!



  • Fiber franska
  • Stekt/grillad kyckling file
  • Hårdstekt bacon
  • Gurka
  • Tomat
  • Salladsblad
  • Mangoraja
  • Smör
  • Gladpack




Som ni ser ligger dom två och två, så ska jag vända ihop dom sedan. 
1. Börja med att smöra först alla mackor lite tunt.
2. Klicka ut mangoraja på båda mackorna och bred ut det över hela. 
3. Sedan ska ni ha sallads blad men jag hade inge fräsch sallad hemma så jag fick klara mig utan denna gång. 4. På en macka lägger ni sedan den skivade kycklingen och på den andra lägger ni stekta baconet.
5. Sedan lägger ni 6-8 bitar gurka på en macka och 2 tomater på en macka.
6. Nu bara att vända ihop mackorna mot varandra.



Sedan eftersom jag tycker det är lättare att äta en sån här macka när dom är lite mindre, plus att jag inte kan äta så mycket så dela jag varje macka från hörn till hörn och plasta in dom. Antingen som ett par eller singlar. Tätt att bara ha liggandes i kylen och ta fram sedan, perfekt också att ha med sig på en resa =)



Se dom inte goda ut ? =) Ha tänkt ut en annan typ av macka som jag ska göra till veckan, va sägs om en biff och ägg macka ??? ;) Mjo jag ha säkert tusen mackor till i skallen men skynda långsamt heter det juh =)
Tänk på, bara din fantasi sätter stopp =)


Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...