onsdag, oktober 24, 2012

Muffins, mackor, plankstek....

 .... ja, det vart lite blandade bilder från 4 veckor tills nu =) Jag vart så super duper duktig på att uppdatera så min mor stryper mig snart =) Ska försöka lägga ut lite mer ofta nu, ska ställa alarm på mobilen så jag kommer ihåg ;) Kul när man får veta på ett flertal som faktiskt läser min blogg och funderar vart jag tagit vägen. Inte så många som skriver men jag ha mina stalkers ;)

När Pelle flyttade in i lägenheten gjorde jag dessutom Muffins som man skulle kunna smaska på. Meeeeeeen ja, man lär sig av sina misstag sägs det juh. När jag gjorde mina blåbärs muffinsar så skulle dom lätt vart i ugnen 10 minuter till. Tror denna ugn har en dålig undervärme men bra över värme. Aja, ny ugn nya möjligheter ;) Det tar ett tag att lära sig den men jag blir väl van den snart....



Lite Banan muffins, testa några utan bakpulver och några med bakpulver för att se skillnaden.....


Ja, som som det är många av är dom MED bakpulver. Platta stora saker som jäste för mycket i ugnen, dom jäser som uppåt men när man ta ut dom ur ugnen blir dom platta dom jävlarna. Nästan som män, när dom ha jeans på sig ser den så stor å fyllig ut men öppna man den jäser den bara ihop å blir en plutt =) *host*



Dom mindre som är faktiskt blekare men toppigare är dom UTAN bakpulver, antar banan har en typ av jäsning i sig så man behöver inte ha bakpulver. Man lär sig juh =)


Min klassiker, blåbärs muffins....dock så va dom inne för kort tid så dom ja jätte degiga nere men toppen va smaskig ;)



Dom ä toppiga, fylliga...mums......



Fundera ett tag vart min bakhjälp var som alltid bruka finnas vid min närhet när jag baka. Sömntutan smet undan och tog en siesta =)


Kanelbullens dag!



Här vart det både vanilj bullar (som jag inte ha kort på) å så vanliga kanel bullar. Fy satan va god dom vart, gjorde 4 satser så jag gav bort några påsar och frös ned några påsar. Testade lite nytt här med...testa att ha på extra fyllning, inte att rekommendera. Dom exploderar åt sidorna så dom ser ut som tefat istället =)



I köket hade jag självfallet hjälp av Pelle, han va med ock bakade alla bullarna. Käka dom verka han också gillat, dock va kanel bättre än vanilj....vaniljen vart SÅ JÄVLA SÖT!....men jaja....gött ändå.....Dock för min del blev det LITEN smakbit om jag inte skulle få socker koma.....testade...inget att hurra för =(



Min goskit!



Kisse har sin egen plats i fönstret med vatten skål, ni vet att vatten och mat ska inte stå bredvid varandra  Gäller både hund som katt, dom dricker mindre så ha du en katt eller hund som du trycker dricker lite...flytta på vatten skålen å se om det funka bättre. Varför? Jo för vattnet tar smak av maten bredvid .....*intresse flagga* ;)


Mimosa Macka




  • Grovt mörkt bröd
  • Mimosa 
  • Rostbiff
  • Karre (skuren)
  • Pastrami skinka
  • Gurka
  • Sallads blad
  • Persilja
  • Smör'
Går helt klart att rekommendera ;) Lite matigare så går bra att ha till lunch om man vill....





AHAAA!!! Bildbevis......duktig diskare ;)



Vilken duktig man jag fått, behövde inte ens piska han ;)


Plank Stek!




Klassiker, så fruktansvärt gött å så kan man inte äta mycket alls....SNYFT!!!! Moset vart helt jävla sanslöst gött, hade lite extra kryddor i med både potatis krydda, paprika pulver, kayene, persilja och basilika. MUMMA!!! En 5 poängare helt klart ;)


Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...