måndag, juni 11, 2012

Stockholms resa

<--- Utanför Rosenbad i hörnet med Strömgatan placerades 2009 den brittiska formgivaren Laura Fords rävskulptur Hemlös räv (Rag and bone with blanket), som ingår i hennes skulptursvit Rag and bone där skogens djur befinner sig i de hemlösas utsatta situation (kopierad text från Internet)

Vart juh en resa till Stockholm och se lite 08, nu vare kanske inte dom jag jagade precis men alla andra olika typer av saker ja. Fast vem vet ... mena .... vi hade ett tag där Navy som va och gick runt oss. Hade dom inte hållit fats mig hade jag nog jagat dom. Va tusan äre som är så läckert med män i uniform!?!?  Jag blir helt knäsvag..*dreggel*...



Med blandning av sol, storm, kyla, värme, vindbyar, moln..... så vare rätt kul i Stockholm. Det berodde verkligen vart man stod i Stockholm. Direkt man kan lite i lä kände man hellvette va varmt åååå så kom man för nära vatten så frös man så in åt hellvette, svårt att klä sig för en dag som denna och jag mitt ärkenöt klädde sig fööör kallt =/


Om jag inte ha helt fel så sitter kostym snoffsarna här å bestämmer vad som ska ske i Sverige....regeringen så att säga. Inte allt för dumt hur men skulle jag gissa vad det va för hus skulle jag säga...opera...teater...någe sånt. Man ska aldrig döma hunden efter håret va ?? =)



Varsin latte i hand verka dom nöjda ;) En rolig sak med Stockholm...va ingen som snacka svenska i alla falla ;)



Ja å så här ha vi skönheten som reflekterar hur vi se Stockholm....*ybersuck*.....en grå betongsugga som är vårat kunga hus. Känns inte som detta är någe jag skulle visa dom som turista här...nja....


Oh me ... man ha en tjusig kant runt skallen när det är direkt efter en färgning av håret ;)


Kungsträdgården, gud så fina träd det är där....rosa stora fina blommor. Dock hade många släppt nästan alla blommor men dom va vackra ändå. Barnen gick runt och plockade upp drivor av blommor och kasta på varandra...sött =)


Super fina Mia mötte vi också i stan, härligt att se henne efter så många år...lika söt som vanligt =)




Körsbärsträd i full blom, man vill ha dessa träd en stor del bara för dessa blommor. Sedan att dom ge goda körsbär va en annan sak ;)




Vi tog en tur med en sån där turist båt, va roligt att se många olika typer av platser. Sen att man fick sitta och lyssna på Marcoolio gjorde juh inte saken värre....fick garva lite ;) Gilla verkligen när han pratade om bratz...här bor bratz, dom är dryga som bratz är.... å lite sånt ;)



Asså den där båten vill jag åka....åååå...mitt nästa resmåls önskning ;)








Wasa museet =)


Gröna lund.... dit...SKA jag...vill åka karuseller tills jag spyr, ja tack!! =)



Sista kortet här är ett ålderdoms hem som många tar fel på, dom tror det är Sveriges Kunga hus men icke =) Dock så va detta huset några 100 gånger snyggare än betong klumpen så jag kan förstå varför ;) Har inte skrivit på många kort, känns som jag behöver E som kan sitta å peka ut vad allting är... 
Men helheten av det hela, det va riktigt kul att besöka Stockholm och dom hade god mat å allt. Ja....det va lyckat ;)

Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...