söndag, juni 10, 2012

Elina och Tommys hus!!

Den 26 April stack jag ned till Uppsala för att hälsa på lite vänner, speciellt för att få träffa Elina och Tommy som jag inte sett på ett flertal år. Mycket har hänt i våra liv och min bästis Elina ska nu bli mamma. Känns helt otroligt, underligt men ändå så underbart härligt. Vem hade kunnat anat detta när man satt i Nysele och funderade på världen utanför som verkade vara så kul men barn. hus....njaaa..... Det skulle man aldrig skaffa, det va bara för gammalt folk ;) Mjaaa, nu ha man väl blitt lite äldre så nu äter man upp sina ord så att säga =)
Många saker ha och håller på att hända för både jag  och Elina så det va helt underbart att träffa henne igen. Jag ha nog inte vart så underbart glad på mycket länge, jag mös så otroligt mycke att både se henne, hennes mage, Tommy, huset...allt....De första timmarna där kändes som man va hög på någe, adrenalin gånger 100. Man behöver inget uppåt jack helt klart utan bara bara satt å tog det lugn, prata....å skatta....skratta å lite mer skratta. Om det är så att ett gött skratt förlänger livet har jag just ökat mina år med vadå...10 år till ? ;)



Så ett nytt hus har införskaffats å till detta nya huset får man också ett nytt dött träd. Men dock så är detta träd faktiskt snyggt. Man kan säga det dött med stil =) Några prydnader här som hänger och blänker i solens sken kan höja stämningen ännu mera!


Ute platsen just utanför entren till huset, lite tomt när jag kom hit men efter 2 veckor va det färg grant nalta =)


Han som bodde här förut tro jag hade dille på rött, hammocken röd, alla utemöbler röda, sopen röd...ja...allt rött. Man kan älska färger å så kan man ÖVERDRIVA med färger...*urk*...


Jag tyckte stubbarna va fina.....dom fick sedan sparken bokstavligt talat av Tommy =)


Min lilla cuti!!!! =)


Tulpaner så fint, kanske man ska sätta någe sånt i lägenheten....


Skilla...hörde jag nån säga...ja säger fin blomma =)


Världens sötaste ringklocka (även den röd!) Men vem vill inte trycka på härtat för att komma in =)


Nån dag efteråt vart det liiite mer färg på uteplatsen, vart i gamla lägenheten för att hämta lite saker så nu börja det likna någe här....


Sol, mackor, saft...mobil...behöver man mer ??? =)


Har inte helt figulera ut va dom snacka om men Tommy sniffar på träd å E....bossar ??...typ =)


En sån här häng ampel vill jag också ha, skulle behöva större balkong helt klart!


Han inte se äppel träderna blomma...cryyyy.... Men dock se dom lite småruggiga ut på natten när man va ute. Långa kala grenar i mörkret som kramar en så fort man går ned...tur man inte är mörkrädd =) Kanske skulle sätta lysande ögon på träderna på höset så dom kan skrämma ihjäl främmande som kommer. Tack för ni kom och här kommer likbilen å hämtar er...fiiiiint =)


Baksidan av huset...


Tommys sandlåda, ungen kanske får låna den. Kan se en liten traktor här som man kan sitta i och gräva små högar. Tommy sitter i traktorn och gräver medans sonen så bredvid å väntar på sin tur =)


Riktigt söt lekstuga, å hör på detta.... inte ett enda kritstreck eller annat typ av penn drag i den. Helt ny tusan i mig, man såg någon vart i den för golvet va lite nött men annars inget allt liksom. Väldigt ovanligt när det gäller lekstugor, man använde mer väggarna att rita på än papper så =)


Ett förråd på baksidan...


Den nyaste vält jag sett på länge, men den verka funka.....TUNG som as men den funka =)


Tommy uppe på föråds taket för att fixa taket....duktig kille =)

  
E på mark plan kollandes så goset inte bryter benen på vägen ned =)


Blomorgie!!! =)

    



    


Bra tecken på vår va ? ;)


Innomhus vart det inte så mycket kort men jag diggar deras eld plats..


..... riktigt fint mönster....


... tänd flisor va ?!?!?....


Å så avslutar vi med ett gött rött vin, Kiwi börja lära sig dricka rött....va riktigt gott där efter ett tag =)

Det va några kort på Tommy och Elinas hus, jag måste åter dit. Trivdes som tusan än fast det vart en spindel attack där ett tag när jag färgade håret...GAH.....
Älska er enormt och TUSEN TUSEN tack för ni stod ut med mig i 2 veckor. Dock så ha ni juh ställt till det för er själva. Jag vet var ni bor och jag vet flyget dit ;)

PUUUSS!!!!

Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...