söndag, juni 10, 2012

Sista April i Uppsala...

 Första gången jag är sista April i Uppsala och skulle få se båtarna som dom bruka bygga. Dock i år va vi lite tröga att få oss in till Uppsala så vi missade detta...CRY! Men men.....det kommer säkert ett år till jag kan kolla på det ;)

<--- Bevis man ska inte alltid ta kort i sol....gah....

Kan ljusa upp det jag veeet men orka inte just nu, mena man ska va stolt för sina misstag och bragder man gör så jag får väl försöka va det med dessa bilder också. Jag får skylla på att jag drack av min goda Vanilj Cosmo som Tommy lärt mig göra. Den är så jävla god att det känns som man dricker saft. Tills man ska ställa sig upp och upptäcker att jorden snurrar så fint runt ens huvud...eller hur vare nu ;)


Solig och fin dag fick vi så man behövde då inte klara på det =)


Domkyrkan!

E med sin söta rosa helium balong...en pooony. Söt liten poooony ;)


Inuti va det riktigt praktfullt och fint.....












E&T's kyrka!

Här gifte sig Elina och Tommy förra sommaren, jag skulle vart här men gack icke =/ Dock fick jag nu se kyrkan och allt, känns underbart att se och upptäcka saker som dom vart med om. Å när E berättar så blir liksom som om man vart där själv, E berättar så pass bra och med en känsla som är helt underbar =)


Nostalgi monne tro ? ;)

En av parkerna =)


Vi gick och kollade in olika typer av parker tills vi slog oss ned här, nu är juh mitt minne underbart bra så jag kom icke ihåg va den hette. Måste med höra med E sedan....lol....tro E's minne smittat av sig =)


Jocke =)


Jojo =)


E =)


Kaffe kossorna som gick runt överallt och sålde kaffe.....jag sååå glad jag inte ha detta jobb just nu =)


E vart sugen på en kaffe tår så en kossa fick offra sig.....=)


Poliser fanns det gött om, bland annat fick man inte grilla här. Vilket många inte...ja...lyssnade på ;)


... äre detta man bruka kalla öron godis ?? ;)...


Fanns ett antal boom boxar här i parken men inte alla hade....bodyguards :)



Tommy va inte med på morgonen för han jobba men han kom på eftermiddagen å kunde käka mat och allmänt njuta av den härliga värmen. Jag mitt nöt satt med en och samma sida mot solen och ansiktet vart alldeles rött på en sida å så då vitt på andra sidan....SNYGGVE!


En poooony, våran pooony...eller ja....E's pooony =)



Glittrande X-ider....se nästan ut som där där konstigt lim som ha massa glitter i sig. Vette tusan man den kanske smaka den samma ? ;) Jojo verkade gilla den i alla fall... =)





På vägen hem fick vi ta några pauser, E's mage ville inte helt å hållet va med hela tiden meeen vi kom hem i alla fall =)



Väl hemma vart det grillat ute, myche gött !!



Nu har även en till anslutit till gänget, Haglund =) 
Kul att träffa tre nya personer nu när man är i Uppsala =)



Väl inne i värmen igen sattes en brasa igång, det vart helium sjungning och så grillning av marshmallows....
Första gången jag grilla marshmallows.....såååå gött men två räcker...skulle ha gett mig efter en =)










Att det skulle va så gött trodde jag aldrig, å det gick på typ mindre än en minut i denna brasa. Nalta varmt skulle jag kunna påstå. Inge skönt när man bränt liksom ansiktet och ska bocka sig fram för att grilla en på en pinne...BRÄNNER!!! men det va gött ;)



E hade lite otur med några för dom glider ned på pinnen...men hon skötte det riktigt fint ;) På kvällen vart det upp för att kolla på Stamp! Va inte där allt för länge men det va skoj att kolla på alla nötter flyga fram i skogen. Inte precis så dom stod stilla och efter en stund kände jag också att ....det börja rycka i dans foten... =)


Dagen efter...ska man säga mer ? ;)

Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...