måndag, juni 11, 2012

Foto modell för en dag....

Jag har som aldrig haft några bra bilder på mig själv så nu när jag gått ned nalta i vikt vare dags för en foto dag med Elina. Vi begav oss av till Sigtuna i Uppsala, en gammal kyrka som rasat samman lite. 

Hela området där va så otroligt mysigt men dock skulle man nog inte ha råd att bo där. Liiite dyrare än vad man kanske är van men...ja...smakar det så kostar det ;)

Kyrkan va en sån där plats som man kan kalla....gå in på egen risk plats. Å självfallet gick vi in =)



Sådana ställen får jag alltid lust att resa tillbaks i tiden för att se vad som hänt här, hur såg det förut och vad hände som fick det att förfalla så. Platsen i sig är helt magisk och när man står där inne i mellan mörker och sol så känner man den dära....mystiken, magin....helt sago likt! 



Dubbelhakan kvar....kommer va ett ben rangel och den kommer ÄNDÅ va kvar..*suck*


Älska att va modell när Elina är fotografen, hon får mig va självsäker och allmänt trygg. Åååå så fick hon mig att asgarva mer än en gång. Dom korten kommer ICKE att komma ut =)


Efter foto timmarna for vi till ett så helt underbart litet cafe, Cafe Tant Brun. Hel mysiga människor och ett hus som va så mysigt. Lågt tak så till och med jag få ducka i dörr postarna. Dom som servera hade söta små gamla tant brun kläder och så servera dom i gamla kaffe pannor och...ja...allt va så jävla sött. Däääär vill jag jobba =)


Underbart trevliga personalen....


En öppen spis så vi fick värme där inne, härligt att höra veden smattra =)



Fanns nog en anledning till varför denna satt ovanför dörr karmen huh ? ;)


Gamla kaffe kvarnar, undra om man använde dom till någe mer än bara kaffe bönor !?!?


Menyn man fick, inte alls för dumma priser heller. Mycke gött att välja på =)


Liten E väntar nå någe gött, typ en kaffe och en äppelpaj för henne.... 


 En saft och blåbärs paj för mig, alltså...den krispiga fyllning ovanpå pajen va HELT underbart. Å så vanilj visp grädde till det. Nu va verkligen en gång man önska man INTE hade gjort magsäcks operationen för denna var verkligen att dö för. Jag håller på här hemma att få fram den dära krispiga toppen men än ha jag inte fått den som jag vill....men skam den som ger sig huh  =)
  

Efter fikat vart det ned mot vattnet och strosa lite...



Liten udda brygga i vattnet men mysig på någe sätt, man kan sitta många ock prata liksom...



Nybyggt vid vattnet, lite bänkar att sitta och sola i. Så skulle man haft lite överallt tycker jag...



Här ha vi gamla träd, dom ha till och med stötta upp några för att dom inte ska gå av. Riktigt gamla och riktigt stora saker Lite mystiskt att gå runt här i och klättra på träd =)


Träd kramare =)




 Nyfikna fåglar som tyckte man skulle mata dom, det var ett 20 tal som stod precis runt fötterna på en. Så nära tro jag inte jag vart dessa förut. Skulle haft nån tör limpa man kunde kastat ut till dom, eller är det för fina fåglar, kanske bara vill ha ....lyx bröd =)

Hojt!


2 kommentarer:

Elina sa...

Vilken rolig dag det här var!!! :D

Kiwi sa...

Riktigt mysigt =) Å tänka sig de va typ 3 år sedan, ojoj va tiden går. Skulle ha gjort en uppdatering ingen, kanske få ha en ny foto dag :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...