måndag, juni 11, 2012

Malmö Resan....

For ned till Malmö för att hälsa på nötterna från WoW  å samtidigt få se en klassisk konsert och en mer hipp hopp konsert med Malmö gänget Maskinen.
Kom till Malmö på Onsdagen, umgicks med Alex, Maria och så Puss & Kram så klart. Trevligt att få möta dom man suttit och pratat med på WoW nu så länge. Vi alla spela juh Hord tillsammans, det är tack vare dom jag spela Hord, skulle aldrig överge Ally annars ;)
Torsdagen vart det att fara på en klassisk konsert för att se "Morfar" spela, helt underbart. Jag fick bita mig själv i läppen för att inte gråta....magiskt!!! Så himla glad också att fått träffa Morfar som vart som en stötte pelare för mig. Nu tusan i mig fick jag inte ett enda kort hur han ser ut men...ja....jag vet ändå, en mysig liten gubbe ;))
Å så då fredagen vart det Maskinen, snacka om en brytning mellan en klassisk där du sitter helt stilla och lyssnar till Maskinen där man stod packad som sillar. Hoppade på varandra, nockade, puttade, kramade...ja...man va en i SMETEN!!! Men SÅÅÅ skönt att höra dom live, digga dom helt klart. De må va skåne pöjka men dom ha sån skön musik stil =) Första gången i mitt liv att se en klassisk konsert och första gången att se Live.....å första gången i Malmö....å första gången att träffa alla nötter här....YAY... =)

Om ni undrar vem Puss & Kram är så är det dessa två katter ni ser här. Nu är jag INTE helt säkert men undra om inte den brun spräckliga här är Puss och den svarta är kram !??!?!?..... 
Hade liiiite problem att säga vem som heter vad så att säga =) Den brun spräckliga va verkligen framme och skulle busa, gosa, prata...ja....den va med så att säga. Medans den svarta va liiite mera blyg och tyckte inte helt om mig, såg väl farlig ut antar jag ;)



Alex sitter å spelar lite för mig, kan sitta hur länge som helst och lyssna. Det är någe som verkligen kan få mig sitta still och TYST så äre nån spela gitarr, bas...eller dyligt =)


Ute på den inglasade altanen hittar vi kissarnas gömställe =)


Riktigt töta juh....


Maria fick också va med på kort, bild kidnappa henne lite =)


Alex igen, man samlas rätt mycke när det är två stycken som röker. Trodde jag skulle få problem med det men det va absolut inga problem. Gick smärtfritt faktiskt, verka som min astma och det mår också bättre nu när man gått ned i vikt....sweeet....


Alex och Maria fick göra mat så diska jag, å när man stod å fiska fick man alltid besök av en liten söt sak som skulle va med. Det är lite svårt att inte skvätta vatten på henne =)


Lite kort från altanen, massa växter och kryddor. Tänk om min altan kunde va så här stor....ska se om jag inte kan odla någe kul där ute =)



Vi....DOM satt och lekte med ljuset för att få ett sånt där ljus som det rinner efter. Alltså, man sätter ett ljus i en gammal vinflaska. Tänd ljuset och låt det rinna nedför, å så äre bara att sätta nytt nästa gång så efter ett FLERTAL ljus ser man inte flaskan längre utan bara runnen stearin. Men nu hade inte Maria och Alex tålamod så det vart ett flertal ljus smält samtidigt som ljuset satt där ;)





Lite sightseeing på stan i regnet hittade vi Operan, skulle va kul att få höra på det nån dag. Kanske jag skulle kunna gilla det med tanke på jag gilla klassisk som jag för bara något år sedan hatade. Jag tro jag börja mogna ? ;)


Fint konstverk utanför Operan....




Underbart träd...dock kan jag inte gå under det än fast jag ä så kort men en pygme kan ;)


After Dark ha en massa kläder i montrar i Operan, många va riktigt läckra men inte en suck att nån skulle få mig att bära sånt. Inte ens med hot skulle jag tro =)


"Small is great! säger bilen...men jag kan bestämt säga...HÅLLER INTE MED!!! =)


Tampongen i Malmö ;)


Vi är där Alex bruka åka på sin bräda förut kolla ut några sådana plattser, jag bli höjd rädd bara jag kolla ned liksom. jag skulle slå sönder mig i en miljon bitar =/




Ett annat ställe han vart å åkt på, jag är impad på hur snyggt det är målat. Kunde dom liksom inte sluta att klödda sönder när det faktiskt är nån som ritat någe bra. Svartsjuka tro jag faan det är...dom klara inte av att det är snyggt få förstör man...trist....



Brön över till Danmark, va blåsigt, mulet och kallt SOM FAAAAAN men det va kul att få se den. Danmark är faan mer nära än vad man tro. Än fast det var sån dimma å så grått så kunde man ändå se Danmark där borta....ångra att jag inte tog en sväng över och sa Hej till WoW kompisarna där också =)



Gulle gull, dom ä söta dom där två =)



Gamla kalkbrottet, man såg det när man flög över. Funderade starkt va faan det va som va så stort i Malmö som lämnade denna typ av bild liksom. Synd att det är nelagt, kan tänka mig att dom förlora ett antal jobb här...



Jag som är som min mor älskar kyrkor, självfallet skulle jag bara se en kyrka =) Men den va låst...BOOOO...men kul ändå =)



Får nästan lägga sig på marken för att få med hela kyrkan men de gick ;)


Plockmat hemma hos Gullen.....man gick inte hungrig från detta bord =)


Alex, Maria, Maria, Joker och jag tog en tur till Bokskogen, sån härlig skog med gamla anor. Lite så där WoW magiskt över det. Ljust, öppet men ändå tjock och fyllig...låter som man prata om någe annat men jag mena skogen jag lovar ;)




Stor, busig vovve den där Joker....men sååå söt =) Hemma hos Morfar och Maria fick jag tusan i mig inte ta i han....han vägra komma fram. Han la sig på gräsmattan, kolla på mig och så allmänt sucka. Antog ha mena i att tusan va jobbig du är...försvinn... ;)



For också och kollade på ett slott, jag kom inte helt ihåg vilket slott detta nu är. Är jag inte helt fel ute så är det ett av Prins Karl Filips slott ?!?!? Jag måste höra med Maria för nu står det stilla....






Riktigt fint vare där helt klart, mycket nöjd över resan som helhet. Ha fått sett mycke nytt å gjort mycke nytt så nu ha jag stillat begäret att fara och resa för några år framöver...eller...NJA ;)
Nä men skämt å sido, jag ha haft riktigt kul i Uppsala med Tommy och E så dom ska ha en JÄTTE JÄTTE kram för att stått ut med mig. Å så ha jag haft en helt underbar vecka med mycke skratt nere i Malmö. Ni ska också ha en riktigt stor kram och hoppas jag inte va till allt för mycke besvär =)

3 Veckors semester och man måste hem för att sova och ladda batterierna. Då vet man att semestern vart bra ;)

Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...