tisdag, juni 26, 2012

Hobby jobb för mig =)

Vart så fruktansvärt mycket att göra nu när man ha egen lägenhet, flyttar från Erik och huset till en tvåa. Man ska liksom få plats med saker man vill ha å så skare va ändå öppet och bekvämt. Skulle man verkligen dela allt man hade i huset skulle man lätt få ha en 4:a eller dyligt. 
Har lämnat några möbler där borta tills jag ha nån aning om vad tusan jag ska göra med dom. Men nu va jag sugen på en liten förändring, dags att göra om lite och lättast är juh börja med saker jag faktiskt kan göra själv. Allt från slipa, spackla och måla, ja...sånt man är van att göra liksom. Så jag började med två stycken sängbord, dom va nalta slitna i lacken så putsa bort allt, spackla hålen och sen på med lite färg på det. Första varvet sögs in så fort att jag han nästan inte stryka ut det. Dom va kanske lite väääääl torra.....






Tog bort läder flärpen och spacklade igen. Vill inte ha en läderflärp....gå inte ihop med den där känslan jag vill ha i sovrummet. 



Nya handtag på, bra mycke snyggare vart det juh faktiskt....



Kolla, va en trist träfärgad sängmöbel kan bli snygg om man bara fixar och donar lite på dom ;)




Ville gå på en lite mer romantisk känsla vilket jag tycker sängbordet ger ett intryck på. Skulle haft en mörk tapet så skulle det vart ännu bättre. Men det ska bli nya tapeter i lägenheten så jag får väl vänta lite ;)





Slipade av en gammal lampa också, målade den vit dock ha jag inte gjort om lampskärmen än men jag ska. Måste bara figulera ut vad och hur jag vill ha den, men det är juh en bit på väg ;)


Vill ha en ny lampskärm, kanske med lila eller blå typ på =)

  
En byrå i sovrummet var som ett måste, känns nu så här i efterhand jag vill ha 1 till tack. Man ha liksom några hundra kläder som ska få plats överallt ändå har jag rensat ut över en hel sopsäck med kläder. Mestadels byxor....


  








Kuddar under tassarna är juh en självklarhet =)




Den vart riktigt snygg faktiskt, dock så gick självklart ett handtag sönder så nu måste jag jaga ett nytt sånt.....suck.... Vad är sannolikheten att man ska hitta en exakt lika dan ??? =/ Aja, snygg vart han då =)

Håller på hemma hos Erik nu med vardagsrums bordet som är nu slipt men ska betsas eller dyligt. Dock är jag lite putt för en fläck får jag aldrig bort, ett batteri ha legat där och läkt så jag får ALDRIG bort den fläcken =/ Just nu så är mitt vardagsrums bord bestående av två plastbackar på varandra ;) Äh, gör som inget....jag överlever =) 
Jag ha då det jag gör.....detta är bara en droppe i havet =)

Hojt!

1 kommentar:

Elina sa...

Gu sä schnygt! Den där byrån vill jag ha i vårt sovrum!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...