söndag, februari 12, 2012

Vedintagnings helg.....

I helgen ha det vart att ta in ved, det ha vart så pass bra väder så Fie och Erik ha kört på för fulla muggar. Vi måste in med så mycket som det går ifall det liksom skulle komma en sån där kall period igen. Det är juh inte det roligaste om man måste husolera med veden, värme bör man ha annars kan det gå tokigt. Lördagen bjöd juh även på Melodifestivalen så lite gött gatt man fixa.... jag äter juh inte chips så jag tänkte jag skulle testa mig på annat.....

Salami chips!


Jag tog vitlöks salami, la på en bakplåt med baklpåtspapper. In i ugn i 7-8 minuter på 200 grader. 


La sedan upp det på hushålls papper och lät det kallna och torka lite..... sedan äre bara till att servera.

Cheddar chips!



Blanda riven cheddar ( eller din favvis ost), hacka lite nötter som i mitt fall vart hassel och mandel....




Pyttsa ut på plåt, in i ugn på 200 grader i 8 minuter , låt kallna och servera....


Ost chipsen vart jag inte impade över, inge gött alls men salami chipsen vart riktigt salta och riktigt goda. Dom kommer jag göra fler gånger =) Nästa helg blir det till att testa göra någe annat.....jag ha mina funderingar =)



Idag fick vi strålande solsken och plusgrader, fy satan så skönt det va att vara ute. Erik och Fie kämpade in ett antal lass medans jag försökte för staplarna att hålla. Å så va Iza ute och jagade sin boll som en galning =)




Svärfar och Erik va vid traktorn och skulle få in en glykol slang men den faan gick sönder. Så det blir till å fixa en ny.....går inte riktigt lika bra för andra som det gick för oss tyvärr =/



Grosse och Lajka va ute i hundgården och strosade runt. Glad som hågen av å se en ;)



Mor och son.....söööta =)





 Herran på teppan, glad det INTE rasade från taket just nu =)



Hon hade som inga planer att gå därifrån heller =)






En vägg med ved igår å så nu håller vi på med vägg två, jag få bara småpinnar från början så det va svart att stapla av.



Ecke kommer med ett lass ved....



Lite trångt att ta sig in för att det ha kommit så mycket från taket och det är STENHÅRT men dörren går juh nästan hela vägen upp =) Kommer bli så glad när vi får ett tak här.



Äre ba jag eller saknas en bit ? ;)




...en fågel kvittrade mig i örat att nu börjar det bli vår ;)



... räser vovven kommer i full kareta....



...med husse efter ...




Två staplar klara, nu ä vi klara för helgen och hoppas på bra väder nästa helg så vi kan gå in en vägg till med ved.
Pustar ut med lite fika och fin sällskape av Andre, han kom förbi med värsting skotern. En livs levande Grizzly...... det ä inte varje dag man ser en sådan =)


Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...