fredag, februari 17, 2012

Utan el men strålande solsken...

 ... ja vist äre väll underligt. 


När det är storm kan vi ha elen kvar men faan ge oss vindstilla och solsken så ha vi ingen el !?!?!? Elen va borta idag 6 1/2 timme, jag måste påstå att jag va göra lös som faan där ett tag. Men på förmiddagen vart det att byta kattlådan, vika tvätten, skotta av balkongen, ta ur och i diskmaskinen och allmänt plocka bort nere. 


Sen vart jag så uttråkad så jag och Iza tog en promenad i solen. 
+ 4 grader i solen, sååå skönt!!!! Iza fick dessutom va utan koppel idag, någe hon verkligen uppskattade. Hon va så lydig å fin idag, så skulle hon vart alla dagar. Märker att när hon bli olydig och hon får koppel på sig några veckor så är hon så snäll som ett lam nästa gång hon blir utan koppel. Hon uppskattar varje dag hon får va utan =)


Tog med sig bollen hela vägen till skogen, hon va lite död när vi kom hem igen. Bollen väger typ 5-7 kg när hon lekat med den, fullpackad med snö. Ser kul ut när man kollar skillnaden mellan groa och Iza, Groa är så pimpinett smal och liten medans Iza är ett fullkomligt muskel paket. Min typ av vovve =)






ASGARV!!! Kolla in minen på Iza =)



Boll i snö kommer fram...DÖ!



Svärfar ha gjort fina traktorspår, här va det så jävla mycke snö så svärfar fått verkligen jobba för att komma upp. Kul att gå i denna snö också...är som att gå i sand. Fötterna bara glider bort....



Va vindstilla ute så man hörde minsta lilla snöklump som ramlade från träderna.





Träderna ligger böjda lite överallt, snön ha liksom knäckt allt. De ä lite timmer att ta hem....



Medans jag vänta på Iza skulle leka färdigt ibland stod jag och kollade på denna ensamma träd. Snön va så tung så den bröt kvistar hela tiden. Idag va en bra dag för att få bort snön från träderna, rasade i massor...




Lite magiskt och mysigt =)



Hemma igen efter 1 1/2 -2 timmar i skogen, vovven lite död och fortfarande ingen el så....krypa ned i soffan med filt och allmänt mysa ett tag.




Mystan va också med på ett hörn och mysade, äre fredags mys så äre ;)

Nu när vi äntligen ha fått tillbaka elen så äre skytte trafik ned till pannan. Blir ingen rast ingen ro för mig inte, å så imorrn blire melodifestivalen och taco....mjaaa, det lär bli bra =)

Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...