tisdag, februari 07, 2012

Pudersnö + hund = superkul ^^

 Bar -17 grader ute idag och jag tänkte att det kanske va dags för vovven att få lite motion. Nu när det vart så kallt i helgen så ha ho mera bara vart inne, hon ha inte precis viljat gå ut....hon ä konstig ;)


När solen skiner och lyser så fint på den vita snön så blir man full med energi och det är så mycket man vill göra på en gång. Dock idag vart det en bry om min hund dag, ut å gå i snön...PLUMSA!!!
Den här tiden på året är den mest underbara, några minusgrader, vacker härlig snö och så solen som skiner. Å nu börja solen värma också, kände hur den värmde min sida. Våga man tro på vår snart och snön försvinner INNAN midsommar ?!? ;)


<--- Tagen på bar gärning. Hon käkar upp mina grenar på trädet medans jag är i källaren och lägger på ved. Onda vovve.....



Man har så roligt som man gör det själv va ? ;)




Grosse bus sitter i hundgården och piper...vill busa med Iza men icke =) Han trivs bäst ute, är det nån som är i hundgåren brukar det till 90% vara han...utomhus vovve =)





Det va ett tag sedan svärfar va ute med traktorn så man får plumsa sin egen väg. Dock är fördelen att under all puder äre hårt. Det va bara vissa ställen man sjönk en meter....ja..lite bada ska man juh =)




...hitta godis...hitta godis.....vet den ska va här....hitta godis...hitta godis....



VART Ä MIN GODIS!??!?!?



... vart for den nu !?!? .....


 ... ha du den?!?!?.... 


 ... här???....


 ... här???.... 


Jag ger upp, snoken full med snö känner inte ett jävla skit!



Men vi hitta älgspår på fiske dammen.....



mmm...ljust!....








Jehu, en helt underbar dag utomhus. Skulle vilja gå en foto kurs så man visste andra sätt att ta bilder. Men dom är snygga ändå, dock gör naturen allt jobb ;)
Nu ligger det en död tik på golvet medans matte käkar en apelsin och skriver blogg. Kanske man ska göra henne sällskap på golvet...mjaa....tro det va... =)


Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...