fredag, maj 21, 2010

Veckans göra....

.... gör att man hinner inte sitta så mycket vid datorn. Å så den jädra värmen som får mig helt nockad. På kvällen går man in på facebook och spela lite småspel sedan så staplar man sig isäng när klockan är bara barnet.
Vart så himla glad igår när åskan gick som faan här, för nu försvann värmen och in kom kylan. Nu sitter jag i data rummet och nästan små fryser...gu sä skönt. Vart en värme skillnad på över 15 grader. Igår i solen var det +35 grader och idag är det +17, Kiwi happy =)


I måndags börja Erik, Fie och svärfar sätta upp ställningen på kortväggen. Dags att göra den helt klart, den ska målas rött en vända, vitt en vända utom nocken som blir tre gånger. Så ha vi plåt runt rök röret som ska upp. Å en massa små saker, balkongen tro jag vi gör sedan. Det är mer brått att få klart car porten och bron i år. Balkongen kan jag leva utan några år till =)


Fie får leka klas klättermus och få upp alla bräder, hon måste vart apa sitt förra liv =)

Rätt don för person va ?!? Den brädan svärfar håller i verkar jäääätte tung ;)


Tacknocken blir så fin med vit färg, den vart trä grå alldeles för länge....
Svärfar jobba med underbräderna som ska upp. Nu är dom uppe så han håller på med att välja vart taket ska gå, ska ta några bilder på det idag =)Testade en underlig godsak i veckan, ni vet juh hur en prinsess tårta smakar. Tänk då er en prinsess tårta som är bakad som en rull tårta. Mindre grädde men himla smarrig du =)
Självklart vart den en härligt milkshake till som sänkte ens kropps temperatur, choklad /vanilj milkshake...muuuuums =)Igår kom sågaren med sin såg, dags att såga timret så det får torka. En månad senare men han hade inte tid fråns nu, skönt att få det gjort vilket som.

Å gräsmattan växer å frodas, måste nog klippa i helgen. Men det är så mycket mer på kalendern också.... Sågarn kommer åter på lördag så då ska resterade göras.Jag va hund vakt medans dom andra höll på med kapningen, ställde jag mig i solen igår så kändes det som mina armar skulle brinna upp. Gjorde så hiskelens ont så jag stannade i skuggan och inne. Det va juh fika som skulle fixas och massa annat =)
Lajka va lite osäker och inte himla uppåt. Åskan va på gång att komma å så himla varmt......idag ä hon pigg som en mört =)

Nä, nu ska jag göra nån nytta för idag å så ska jag se om jag kan fixa lite kort utomhus....

Hojt!

2 kommentarer:

Elina sa...

UJ, vad effektiva ni har varit! Jag blir verkligen inspirerad! Snyggt blir det också, ni får ju ett riktigt finhus! Pöss!

Kiwi sa...

Tackar sötnos ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...