onsdag, maj 05, 2010

Olja in altan.....

.... och mycket annat idag.

Det var tänkt i morse jag skulle fika så vare bara att sätta igång med altan....men jag han fatta penseln, öppna olje burken och olja in tre-fyra brädor så kom värsta hagel stormen av dess like. Det vräkt ned i flertal minuter så altan vart juh blöt.
Svor nalta åt dom där så kallade väder gudarna och sedan gav jag dom en timme att torka altan annars jävlar!!!


Altan torkade faktiskt, så jag ha fått olja in den idag. Det tog nästan 10 liter för altan och det är bara vända ett. Jag hoppas det ska va fint väder imorrn med så kan jag olja in den för andra gången. Om allt går som jag vill så kommer altan möblerna att komma ut nu i helgen, måste olja in dom också =)

Det blommar, det blommar....gu så skönt att se det börja komma grönt gräs och blommor. Börja känna våren och att sommaren kommer allt närmre en. Kommer nog bli en rätt bra sommar än fast den innehåller en massa jobb.....


Suuuug, suuug....torka, torka =)

Ute möblerna som står till höger ska brännas och de som är till vänster väntar på att altan ska bli klar nån gång i år =)Hälge lever i år också, han klara vintern utan att bli skjuten. Men dock behöver den nog hel renoveras .... den spricker =/Hmmm, våran grill sedan flertal år till bakas. Ha vi otur denna gång kommer den säga *FOFF* när vi eldar nästa gång. Lilla jag oljade in brädena på den och läste sedan på burken "eldfarligt"....passande att ha den bredvid en grill då som bruka kunna konsten att bli jäääävligt varm =)
Det ligger verkligen saker överallt runt altan....se ut som ett slagfält =/

Isen börja släppa och snart blire snö och isfritt...inte dumt =)

Nån som känner sig manad att komma hit å spikdra och kapa?? =)
När snön tinar bort kan man hitta det mesta på gården, rispinnar, plast, raketer från nyår...madrasser. Ok, kanske inte den sista men nästan så =) Madrassen och det ska ned på maj brasan nere vid vattnet, hittade en kisse katt liggandes i den i....förrgår tro jag det va. Hon tyckte nog den va mycket varm och skön =)Min mobil börja på göra sitt, men jag olja in den i år med och hoppas den ska hålla bra i sommar.Ungefär där nere vid huset ni ser är svärfar och samlar ihop virke, han håller på rensa vid fiske dammen. En dröm är att en dag ska vi åter börja använda fiske dammen igen...
Lajka blir påsatt bakifrån...um....hahahaha....nä, kliad så klart =)
Han tog sig upp på vägen efter många om och men. Lerigt som faaaaan och bakhjulen rullade inte, dom liksom bara gleeeed med så nu ha vi fiiina krondiken ;)

Nä, nu ska jag ta och spela lite wow och sluta klia sönder ansikte..

Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...