måndag, maj 17, 2010

Ulvön.....

I helgen som va så for vi till Ulvön, vi skulle bo där på hotell och Erik skulle jobba. Eriks chef hade fixat så jag också kunde följa med, få lite omväxling från huset så att säga. Jag såg fram emot att få bo på hotell för första gången i mitt liv och så slippa göra mat. Lite lugn och ro, luffsa runt lite i byn och pilla naveln på hotellrummet kollades på tv om det va dåligt väder....
Helt klart ville jag med.....man vet juh aldrig va man kan få lära sig för roligt =)

Fredag, steg upp klockan 05,45 för att vi skulle va halv 8 vid kajen, för båten skulle gå klockan 8 å man vill juh alltid va i tid. Väl där vart det åska och regn och vi fick ta skydd under tak. Å^så plötsligt får vi frågan... " Vad gör ni här??" Um, vi ska med båten tyckte vi. Ja men utbrister en....den går inte fråns tidigaste klockan 10 för vi ska oljesanera båten. Ööööö....det står faan ingerst om det och inte en kotte ha kunna kläcka ur sig det. Till råga på allt står vi ute och fryser för det blåser isiga vindar från havet....
Vart bara för oss att fara till bilen och köra, runt, runt, runt runt.....ja va tusan ska man göra en fredags morgon =/ Detta va bara en sak än så länge =/

Väl klockan 10 sätter vi oss på båten och njuter av att åka den rätt länga färden, ska ta 1 1/2 timme så det är bara slappa och hare bra. Efter 43 minuter vart vi macka sugen så vi börja käka så plötsligt ser vi en hamn....nä men...det kan juh inte va den vi ska med....eeeelleeeer?!?!?!?!?!
Jopp, panik slänga mackan och hoppa av båten för där står Eriks merlo som han ska köra.
Vi såg inte så mycket, dimman var låg och det va kallt som faaaaan ute =/ Detta är en bild från där jag satt i båten, det ska va en ö där borta =)

Ja, vi hoppa juh av där merlon står och tanken är att jag skulle åka vagn till hotellet där vi skulle bo. Men jag hade typ finkläder på mig och frös så in åt hell vette så vi ringde till en som fick hämta mig. (en halvgalen före detta storuman bo )

Väl framme på hotellet visar det sig att INGEN vet om att vi ska komma, finns inget rum inbokat i vårat namn. Dom hyr inte ut rum till folk som VI .... arbetare alltså. Nähä, så där står jag ensam för Erik kör merlo, vi ha inget rum. Känner hur både magsmärta och panik börja komma på plats. Första intrycket från Ulvön är att många där är totalt egoistiska och snobbiga så in åt hellvette. Som man är nån jävla slapptask som är inte värd ett rött öre. Kände jag va både arg, lesse och ba allmänt less och ville hem. För det fanns ingen som överhuvudtaget ville hjälpa....
Efter en lååång stund får äntligen en av dom tummen ur arslet och säger att jaoo...vi kanske skulle kunna SKRAPA fram ett vandrar rum åt er. Men suck...stön...jobbigt...pust.... efter ett antal sånt så fick vi ett rum på ett vandrar hem bara en bit från hotellet. Väl där så stinker det sur-strömming så magen vänder sig upp och ned. Rummet ser väl hyfsat ut....gemensam dusch, tv, toa och kök =/ Ja, jag ställer in mina väskor så brister hon ut... "Och så betalar du väl för dig själv för du är väl inte här för att jobba?!?" Stänger dörren i nyllet på henne och allmänt säckar ihop i sängen...inget än har funkat....allt jävlas och det är så o ordnat att man mår pyton bara av att tänka på saken.
Ringer Erik så han får ringa Åke gång på gång på gång .....ja....vi skriver i oss och förklarar saken. Då äre middag tydligen så alla ska samlas nere i PUBEN för där äter vi. Vi få inte vistats uppe ....bland fint folk.... Nere sitter runt 10-15 pers som ätit klart och allmänt glor skallen ur sig för det kommer nytt folk. Med tanke på att allt jävlas och inget funkar å så får man folk som sitter å glor på en medans man äter...mja....jag fick i mig två tuggor mat så gick det inte mer. SKIT STÄLLE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag beslöt mig för att svälja min stolthet och försöka ha så kul jag kunde ha, än fast allt som gått fel..... Tog min kamera och började fota lite....
Erik lyfter gips skivor upp till våningarna, dom bygger ett antal småhus som är hotellrum. Det kommer bli ett 40 tal sängplatser, pool, konferens plattser, pub....ja...stort.

Vissa av dessa byggare känner man igen sen tidigare, en är en före detta granne till oss =)
Den första vita delen är den gamla delen. Nu ska man kunna snart gå in från mitten, så ha man rum till höger och matsal och lite sånt till vänster. Det va verkligen isolering och matrial totalt överallt.....menar verkligen överallt....
Polgrabbarna här bygger för fylla muggar, å så har vi han som bygger bryggan också. En gigantisk brygga men den kommer bli riktigt fin. Man fick inte va ute på den men det va ok om jag var det ;) Han va jätte snäll den byggaren...med mycket bra humor =)

Detta är den stora poolen, barnpoolen har dom inte börjat med än ...men den ska vara på bilden här nedan.
Här ser ni bryggan....där ni ser det är en massa bänkar...... bakom bänkarna ska dom gräva och fixa till så att barnen kan bada där =)
Här ska båtar och stora lots båten kunna lägga till ....

Var så fint väder så det börja blomma lite överallt, men direkt det liksom blåste till så kändes det som att iskalla kårar gick genom ryggraden.
Här är den så kallade puben/våran matplatts .... maten vare absolut inget fel på, jag kan förstå om byggarna liksom rullar fram =) Jag var inte van att äta fika 6, fika 9 lunch 12, fika 14, mat 17, kvälls fika 17 ..... MÄÄÄÄÄÄTT!!!!!!!
Alla lyktor här levde farligt, alla va som krokiga eller sönder på någe annat sätt. Sån tur va så vare inte vårt fel =)
Mini golf banan är inte i bruk än...men snart =)
Jag åkte bakom Eriks traktor släp ett flertal gånger under både fredagen och lördagen. Vart nalta gas förgiftad av att merlon SPYDDE ur en hög med avgaser, den gick nämligen inte så jämt som den skulle. Vart nå kota kortare också av alla gupp men va tusan....mini dvärg jag vart =)
Vägarna var gjorda för en bil och en bil endast. Folk gick nämligen av vägen, ned i diken...upp för trappa till folks hus bara för att komma av vägen när Erik kom fram tuffandes med sin merlo. Vägen är mindre än en vanlig grusväg, man kan inte mötas två här....det går inte.... kan förstå varför alla här har cykel, moped, pack moppe typ 100 tal och så....en hööög med fyrhjulingar.

Många av husen var väldigt upp ruttna om man såg till utsidan av dom.....fönster spruckna och lagade med målar tejp. Väggarna var det ett flertal hål i...men allt hade liksom sin charm. Kändes som man var med i saltkåkan filmerna =)
Backarna var jädrar i mig inget att skämta om, höga som faan =)
En kyrka som jag typ aldrig han få på kort, många kort är tagen i farten på en vagn bakom merlon =)
Erik fick hjälpa till att lyfta upp en båt så att han kunde klossa under båten och så måla den.
Hamnen där vi steg av på fredagen, nu är detta lördag och vi skulle lossa ulvö båten med en massa fönster som skulle till hotellet.



Riktigt fina bilder fick jag tag i....




Var dock inte bara fönster....var en hög med andra saker också. Klockan va 21,30 innan vi va klara. Vart en sen dag med tanke på den startade 06,00 för Erik och 07,30 för mig.

Hittade fönster som va trolltygs dekorerade.....söta så =)


Sitter här på båten på väg hem igen, båten var max lastad med folk, väskor och två bilar. Bilarna hade ungefär 10 cm mellan varandra. Mycket folk fick stå för det fanns inte plats ..... men vi satt på första parkett och slapp dessutom betala eftersom vi jobbat lite på båten =)

Mitt första intryck av Ulvön va helt jävla kaotiskt. Va så less jag ville slå varenda kåtte på käften och bara fara hem. Men nu så här på Söndagen vare lite trist att fara, träffat många underbara människor och en sak jag märkt, varje gång Erik körde fram och tillbaka från hotellet till kajen för att hämta material så hälsa alla....än fast dom hälsat 100 gånger en å samma dag så hälsa dom igen. Mycket gästvänligt folk, kommer komma tillbaks i andra omständigheter =)

Hojt!

2 kommentarer:

Elina sa...

Meeen! Vilken besvikelse det måste ha varit med hotellet! Vad dumt! Tur att ni inte är sådana som gräver ner sig utan istället försökte ha kul. Hoppas ni får fler tillfällen för liknande äventyr - som klaffar. :)

Kiwi sa...

Mjo, tur man inte är kräsen =) Tänkte vi skulle i sommar kanske ta mamma och pappa dit, måste bara fixa sjö sjuke tabletter åt moder. Tyckte vi kan sätta henne i en jolle bakom så få hon spy bäst hon vill men kom på jag vill inte möta henne sedan i hamnen, lär få dyng spö =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...