onsdag, oktober 31, 2007

Baknings vecka !!

Erik fick besked i fredags eftermiddag att han ska jobba i Umeå 1år och kan få det förlängt till 1 1/2 år. Han började då nu i Måndags, bor på ett hotell så synd om han äre ju inte=) Nu när han inte liksom är hemma så har jag första bakningsveckan. Jag måste verkligen ha mer än en vecka för skruttans va mycke bakning det blev =)

I måndags gjorde jag Fudge snittar och Kola snittar, vart ungefär 200st av vardera sort. Sedan så igår (Tisdag) så gjorde jag drömmar, runt 150st. Vart inte så mycke bakning då för jag gjorde en hög med färdigrätter som Erik kan ha nu när han jobba i Umeå.

Idag då, jo! idag så har jag bakat Nötbräck och Biskvier...mmmm.....smarrigt vart det. Det tog sina timmar att göra det och efteråt så tog jag en lååååång dursh. Man står och bakar så mycket så hela huset luktar kakor och lukta man på ens arm eller dyligt luktar man själv som en kola kaka....men jag ha svårt att tro att jag smaka lika smarrigt...*hehe*...

Nu är det bara 16 sorter kvar, ungefär. För jag har ju också ischoklad, knäck å sånt att göra också. Men det är kul och frysen blir full....typ alla tre =)

Ne, nu ska jag ta och göra lite mat, se på tv och se om bisvierna ha stelnat så jag kan packa ned dom =)

Kram på er alla därute!

Hojt!!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...