torsdag, mars 29, 2007

Åldrande

Det är skrämmande...man tittar sig i spegeln och känner knappt igen sig själv.
Var det verkligen så här jag såg ut ?
Jag ha aldrig vart den som känt sig oroad för att åldern kommer och man ändras både här och där men det börja komma. Och när det liksom kommer så kommer det med STORM steg. Satt idag och kollade på vilket kort jag skulle sätta ut på "Ego" där jag skrivit om mig själv. Kollade väldigt länge för än hur jag kollade,vred och vände så kunde jag bara konstantera en sak...
JAG VA SÖTARE FÖRUT....buhu...
Det kortet som nu sitter ute är från 2003, det va tydligen då jag hade min glansperiod. Jag förstår inte hur tre år kan gå och jag vet själv inte om att man förändras så mycket. Känns som om man aldrig kollat sig i spegeln på den tiden. Det är så skrämmande, jag försökte med webbcameran (det var den jag använde för att ta 2003´s bild) att få till samma ansikte. Men det liksom går inte. Jag drog och drog, kollade så jag satt exakt på samma ställe och alla saker liksom, funderade ett tag på att tejpa upp ansiktet men jag skippaden den iden när jag kom på att tejp gör så satans ont att dra av från ansiktet. Så jag fortsatte att dra...men neeee....ansiketet va inte det samma.
Å så finns det personer som säger att man åldras med stil...vart då....int faan äre ansiktet inte. Den saken på min kropp jag aaaaaalltid vart mest nöjd med är ansiktet. Jag ha alltid tyckt att jag ha ett sött ansikte men nu ha jag inte ens mellanklass...
Å jag vet inte vad jag ska skylla på, taskigt ljus, färgat hår, kort hår, inte sminkad (smink kan göra under =)) eller är det bara för man blir ändre. Ska jag verkligen förlora den saken jag vart mest nöjd med...*suck*...
Jag får ju va glad för at det är ju inte bara jag som åldras i alla fall....hehe.....
På tal om hår, jag ha färgat mitt hår rött...hehe....så nu se man ut som en rödtott. Tyvärr vart det inte lika rött som det vart när man va "yngre"...men det vart ändå rött. Jag ska försökta ta ett dugligt kort på mig och sätta ut. Värsta är att man måste ta kort på håret i ett speciellt ljus annars blire mer orange än rött....urk...
Neee, nu ä klockan 00.55..kanske dags att gå å natta....
Så gammal som jag börja bli måste jag väll ha min skönhetssömn..höhö....
Hojt!

2 kommentarer:

Elina sa...

Usch.. Jag vet vad du menar.. har själv fått en rynka i pannan och ojjar mig ofta över den. Jag vet iaf en sak - om jag hade pengarna till det så skulle jag göra lite kirurgiska "småjobb".

Men vi kan iaf glädjas åt att vi fortfarnade har vårt ungdomliga sinne kvar, eller hur?

Kiwi sa...

Oooo....vårt ungdomliga sinner kommer alltid vara ungt. Det är något som verkligen inte behöver kirurgiskt småjobb.. =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...