onsdag, april 08, 2015

Planera

Sitter med ett flertal listor och planerar vad som ska göras, köpas, fixas och allt sånt. Vist är vissa långt in i tiden men man bör planera i alla fall en vecka framåt och skulle det bli ändring som det ofta blir ...."so be it"....
Vissa av listorna är ända in i Juni/ Juli och snuddar, man ska ha någe att se fram emot och vissa saker kanske måste fixas innan dess som tar en tid att fixa. 
Jag funkar bättre med listor och något att se fram emot än bara " ta dagen som den kommer". Som "Sommar 2015" listan är den hela sommaren men man kan småkolla på den och drömma sig bort, se att ja men någe av det bör man juh kunna fixa. Tänka på vad skulle Leo vilja se/göra i sommar....djurparker ska vi absolut på, badställen och allmänt ska han få göra lite mera i år än förra året. Nu är han så pass stor så han kan va med och leka och förstå på ett helt annat sätt =)
Vist, man ha inte en budget på en miljon liksom men många bra saker är faktiskt gratis....det gäller bara att man ska kunna pussla lite så bruka det ordna sig. 


En av mina listor som ligger här är matlistan, vad ska man göra för mat denna månad. Det blir en billig månad men någe gött bruka jag ändå kunna fixa till. Fundera på Fläskpannkaka, Ugnsfalu och mos, Baconinlindad Kycklingfilé och potatis gratäng....grillat kanske......idéerna är många men ändå känns det som man äter saaaaaamma sak varje dag. Ändå äter vi aldrig en och samma måltid två gånger på en månad, jag skulle behöva lite inspiration =) 
Men de enda jag vill göra är att BAKA BAKA BAKA =D Men väntar lite, ska flytta först ha jag tänkt så man inte ha en miljon saker som ska flyttas mellan skafferi och frys här dit bort. Nä, gräva lite mer i alla tidningar och på nätet så KANSKE man blir smartare...om de nu gå =D

Hojt!

1 kommentar:

Elina sa...

Kul att se din blogg vid liv igen. Ska kanske sparka igång min gamm'härk te blogg också.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...