torsdag, april 16, 2015

Nä nu jävlar min låda.....

.... efter ett år av godis, chips och cola börja det sätta sina spår på både mitt humör, min sexlust, min vikt. Så nu när jag kolla på vågen och faktiskt ser vad jag ha bevarat ett tag att jag faktiskt börja gå upp igen så ha vi bestämt att härmed sluta vi med chips, ostbågar, godis och allt vad dricka heter. Popcorn kommer vi käka å så blire juice och saft för hela slanten, och jag som ha mitt tugg begär kommer gå tillbaks till gamla rutiner som jag hade innan jag träffade Pelle. Då vart det mycke kex, ost, räkröra, tonfiskröra, korv röra, rökt sidfläsk och frukt. 
De plus att röra på sig lite mera så borde jag ...VI....faan tappa vikt. Leo är juh mer aktiv nu också så man få jaga han stup i kvarten så motion löser sig bara man släpper han fri =)

Det blir liksom en helt ny start då?!? Ny lägenhet å nya tag, för efter den lilla depressionen jag hade och den som Pelle hade så känns det som vi måste börja om. Blir att skaffa lite nytt till lägenheten och sälja saker vi ha här bara för att förändra och för att känna att man inte sitter i gamla spår för dom är så jävla farliga. 


Väl i Gullänget ska Pelle också börja på gym med både Peter och Nicklas (ni ha inge val) å jag, Kicki å Suss ska se till å fara ut å gå med barn vagnarna /hundar och få röra på våra arslen :D Sägs det är aldrig för sent att ändra vana så då kan man lika gärna börja nu och inte dra på det så förbannat....en annan dag ä en lathund vet ni =)



 Ja vet! =)

Hojt!

1 kommentar:

Elina sa...

Heja heja! Skaffa stegräknare! Himla intressant att se hur mycket (ellerr lite) man rör på sig

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...