söndag, april 12, 2015

Börja packa lite smått....

.... satt igår å fundera om man skulle börja packa lite saker man ändå ha i skåp som bara ligger där. Man vill ha dom kvar men använder dom typ en gång per år, så nu går jag å Leo från topp till tå i kontors skåpet och rensar. Vart en hööööög att slänga som man av någon underlig anledning sparat på....tro tusan min låda jag är en hamster i mer än bara mat väg =)

Håller på med 5 flytt lådor som jag sorterar i...

  • Kontor (vilket innebär den ska IN i lägenheten
  • Kontor - förråd *2
  • Pelles blandat - förråd
  • Kiwis Pyssel ( och allt mitt pyssel hamna ned i förrådet till den dagen jag vill fixa å pyssla)
Nu när lägenheten är mindre så får man tänka om och verkligen bara ha uppe det man verkligen behöver. Resten kan man faktiskt ha nere i förrådet och märker man bara lådorna bra ska det inte va några större problem att hitta det man söker. 

Ska göra om lite i den lägenheten jag ska flytta till för det finns INGET JÄVLA SKAFFERI så jag ska göra skafferi av städskåpet som är i köket. In med hyllor och måla vitt, på med lite snygga låd papper så det är lätt att hålla rent...

Ska också plocka bort tre skåpdörrar för att få en lite mer öppen lösning, in med papper och spetts på dom hyllorna också så kan man ha någe fina skålar eller glas eller vad man nu känner för. 

Vart juh helt klart ett mindre kök än vad jag nu haft ett år men som sagt det kommer aldrig gå att få ett sådant stort kök igen, om man inte har ett hus man kan bygga om. Jag få nöjja mig, ska nog gå att både baka, laga mat och bjuda kompisar på middag här med. Ska se om jag inte kan hitta åt en sån där rull vagn som man kanske kan ha ståendes bredvid....där hon ha leksaker nu. Eller ett sånt där extra bord man kan vika ut så det försvinner när man är klar. Camping bord borde väl gå att hotta upp ?!??! :D


Tro de kan bli mysigt, kan nog hända vi måste skaffa ett nytt bord. Vill ha kvar Pelles då det är så stort och bra men vart nästan för stort här. Man spara det och skaffa ett runt vitt. Ideer rusar i min skalle som bara den, speciellt då man sett olika program och läst böcker om hur man fixa billiga saker på loppis och fixa till så bli dom skitsnygga så i sommar ska här LOPPIS RAIDA...alla gårds loppisar börja juh då så...mmm...tur vi ha takräcke :D

Nä, nu åter packa lite små saker och gå igenom. Se hur mycke mer skit man hitta....

Hojt!

1 kommentar:

Elina sa...

Vad ljust och fräsch det verkar vara. Tjusigt!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...