onsdag, januari 01, 2014

Nytt år.....nya tankar....

... nu är första dagen på år 2014, det är med lite skräckblandad förtjusning man börja ett nytt år. Det är ett helt år som kan gå käpprätt åt helvette men samtidigt är det ett helt nytt som kan faktiskt gå bra. Livet blir inte bättre än vad man gör det till, men ibland kommer saker man inte kunde förutse eller göra någe åt som faktiskt suger.... få hoppas att det blir lite sånt å mer JIPPI saker så att säga =)

Om man fokusera på det bästa, det roligaste sakerna så verkar dom onda kanske inte så stora om dom kommer =) Ha många saker jag skulle vilja göra i år, testa, liksom pröva mig fram..... man få ta sak för sak allt efter man ha råd. Men även några av dom mest roliga sakerna kommer liksom inte kosta något....det är att få se Leo utvecklas, börja gå, börja prata. Helt gratis är dom å ska bli så kul att få upptäcka med honom. 

Saker att se fram emot under 2014

  • Flytta till en stor 3:a
  • Tapetsera och måla om lite
  • Laga nya rätter
  • Baka nya bakverk
  • Lära mig göra bröd
  • Ha sommarfest i lägenheten, kanske midsommar?!?!?
  • Få ha middags bjudningar (nu få vi äntligen ett stort kök)
  • Fara på olika marknader till sommaren
  • Planera in mer roligt i vardagen, biobesök, cafebesök, simhallen, goa vänner.
  • Börja pyssla mera, som måla å snickra
  • Få praktikplats
  • Träffa nya vänner
  • Ta upp kontakten med gamla vänner
  • Fiska lite
  • Ta skoterkörkortet
  • Vore kul att ta jägar examen, vet en naktdelen dock...STIGA UPP TIDIGT!!!! =/
  • Få se Leo lära sig gå
  • Leo får sin första tand
  • Få va ute i skog och natur med Leo
  • Leo börja dagis
  • Att få se Leo växa upp och få va med älsklingen ett år till =)
Ja nu ha jag säkert glömt en miljon saker men det va några av dom som kom till mig bara sådär.... få se hur allt går och hur mycket man klarar av och vågar. Pelle har juh tagit upp träningen så ska jag väl orka ta upp andra saker jag lagt på hyllan. Nu Leo så pass gammal man kan faktiskt låta han kuta runt runt i sin räser bil och samtidigt ha tid för annat, bara man kolla till han när han blir för....tyst =)

De är mitt år 2014, ha du tänkt på ditt ? =)

Hojt!

2 kommentarer:

Nicklas Wicklander sa...

Låter bra många av punkterna. Speceillt det med inriktning på mat och middagsbjudningar. :)

Kiwi sa...

Hahaha =) Hade väl en känsla du skulle gilla den :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...