tisdag, januari 07, 2014

Gratäng på Stekt Ris...

.... variant nummer 3 gjordes igår. Första va vanligt stekt ris, andra va Chimichangas med stekt ris och nu den tredje vart en Gratäng med Stekt Ris. Något som jag faktiskt tyckte vart riktigt gött och mättande, även Pelle gillade den bättre än dom andra. Den vart liksom krämig, men het....ja den funkade helt enkelt =) Skulle ha en variant till med stekt ris idag men min fantasi tröt!!! Det vart någe så enkelt å gött som nudlar, en av min och Pelles favvisar =D

Gratäng med Stekt Ris!



  • en portion stekt ris
  • cream fresh
  • riven cheddar ost
Jag bara blandade det stekta riset med crem freshen, sedan in i små ugnsformar.
Toppa rikligt med ost.
In i ugn på 175grader i 20-25 minuter. 

Vart en gratäng av det hela, sakna kanske lite sallad men man kan inte ha sallad till allt ;)
Testa vet jag, mena du kan inte mer än dö? =)
Imorrn blir det Fylld Ugnsfalu och senapsrostade rotfrukter, riktigt gött och mättande. Var lite ändring i matlistan nu när man får nyckeln lite tidigare och så ska man sitta husvakt. Meeeen fredag, lördag och söndag blir en triss i favorit i repris så att säga. Vi ska nämligen äta tre dagar av potatisgratäng som görs på tre olika sätt med tre olika kött till =) Har än inte bestämt helt vad jag ska göra för kött till meeeeen, det blir nog fläskfile på någe sätt, kyckling på någe sätt å så tredje tåls att tänka på.....kanske fläsk stek....hum hum....
Nu, ta hand om SKITIG BLÖJJA....ska skicka en skitig blöjja förseglad i vakumförpackning så när den öppnas kommer all den ljuvliga aromen krypandes fram....till vem ?? jo alla jag känner så klart :D

Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...