fredag, december 30, 2011

Middag och lite snö bilder =)

Idag ha vart en riktigt skön dag att vara ute, inte så dära kallt och inte för varmt. -6 när jag kollade sist, va lite jobbigt att va inne för den där saken nere i källaren som ge våra element värme får fnatt när tempen går från 0 till -6 många gånger. Så inomhus var det +22......fööööööör varmt!
Kände hur man i morse gick ut på bron utan utomhus kläder, inte ens skor. Man ställde sig på bron som hade lite snö på sig och hörde hur det fräste i snön....
Sköööööönt att få kylas av lite =)
Vovven tyckte jag va dum i huvdet som skulle gå in sedan igen, bara för att mina får börja frysa. Men det vart en sväng ut lite senare för pannan måste ju eldas, vovven ska ut å skita å så ska Kiwi ta kort...de ä mycke nu ;)


Tog en sväng upp på ladugården för att kunna ta kort på huset i vinterstämning. Fick klättra över alla bräder för att få mig till fönstret som har en trasig ruta. Där igenom kan man sticka kameran och ta en bra bild på huset...annars för man bara massa fläckiga bilder... 



Detta är kvar från det så vart kapat i våras, jag ha lite att börja måla direkt när våren kommer antågandes .... *suck* .... längtar inte! Efter tre år börja jag bli less att måla rött....rött.....rött.....bläääää, men det blir billigare när man gör det själv =)



Iza inte helt nöjd att sitta fast i traktorn medans jag va uppe i laggorn...men hon få va ute så hon ska inte gnälla =)



Ja, vi fick lite snö i år med, å det lär säkert komma mer skulle jag kunna tro =)






Grannens träd gick det illa för när den dära blötsnön kom som gjorde att vi vart strömlösa. Erik fick dra grenar från vägen för man kunde inte köra på vägen. Hör att svärfar ha en massa träd att hämta i skogen, vissa blir ved till pannan och vissa blir till huset som ska kapas till våren.




Lillgumman lyssnar när man säger hennes namn men hon dra som en oxen ibland, hon testar mitt humör varje dag =)



Va igår hos svärmor och Nisse, käkade lite mat och snackade lite. Svärmor dukade på för en hel arme....hur ska man orka allt monne tro ? =)



Syskon kärlek ? =)



Det togs bilder från både höger och vänster, bästa bilden fick Fie på svärmor när hon kliar sig i huvudet och gör en grimage ;)




Älskar lampan, tycker den är sååå snygg. Den gånger jag fixar till köket och matsalen..ja...då vet jag vad jag vill ha ;)



Nisses första skor, det va inte igår skulle jag tro =)



Efter maten lata vi oss lite å så kom efterätt med form av tårta. Inte så söt så det gick bra för mig att käka den. 
Sedan fick vi med oss en dator hem, det va nämligen så jag skulle fixa i ordning lite hos dom med själva datorn men tusan...den datorn ha sitt eget liv och så är den sååååå seg. Jag vet nu varför den va så himla seg Tänka er själv en dator som stått på något år.....konstant....å som själv ha defragmintering schema lagt och all kalabalik på det. Det är en....en.....gaaaaah...hela datorn  puckad å så seg. Satta på datorn idag, 26 minuter senare ha den startat...26...hallå.....=/
Nä, jag fortsätter jobba lite med den men jag kan inte lova få den bättre. Vet inte hur mycket hopp det är för denna =(


Dags för mig att skriva matlistan och sedan in till stan å handla, nyår kommer juh snart så man måste ha någe att mumsa på =)


Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...