onsdag, december 28, 2011

God Jul hemma hos oss....

 Jahapp, nu ha julen vart och bra tycker jag den va. Med både god julmat och bra presenter så kan man inte annat va än nöjd =)


< ---- Julbordet så mysigt dukat....


Äter fortfarande maten från jul å jag njuter som bara den, både lätt att fixa och god dessutom. Är riktigt glad att vi inte var en dom som förlorat elen denna gång. Herre min ge vilken mat som skulle gått till spillo då, en hel kyl med mat hinner man inte käka upp om strömmen går. Tycker synd om dom som är fortfarande utan el....



Granen med två kort. den första har jag blixten på men den andra ha jag utan blixt. Den nedre vart mera vilken färg det va där inne. Mysigt och varmt med lite julstjärnor, ljus och julgranen....super mys!!!


Folket samlat till Kalle och hans vänner, timmarna före var dessa tre hos Sixten och hälsade på. Jag fick köket för mig själv så jag han både hacka å ha för mig. En sak...jag vill ha en ny SKÄRMASKIN...grrr....




Lite kex, ost och julgodis så här på jul..jorå...det slinker alltid ned =)



Kall bordet med bara kalla rätter, här äre bara att plocka för sig vad man själv vill ha. Jobbigare va att hålla borta hundens nos från bordet....allt va juh såååå gött  =)






  • 3 olika sillar
  • gravad lax och rökt lax
  • gravelaxsås
  • varmrökt peppar fisk
  • ugns bakad leverpastej
  • vanlig leverpastej
  • 3 olika korvar
  • mimosa sallad
  • rödbetsalla
  • grönsallad
  • renbog
  • skinka
  • kalvsylta
  • press sylta
  • rödvinbärs gele
  • senap
  • ägg halver med en kaviar röra
  • äppelmos
  • tunnbröd
  • mjukt tunnbröd
  • smör
  • ost






  • revbenspjäll och smågrisar





  • jansons frestelse och potatis

(jävla bild vill inte rotera!!!)


  •  julens köttbullar (älgbullar)




Matdags, fungera bra med sånt här bord...man trängs inte överallt =)



Kisse fick också en jultallrik, dock så va det torrfodret som lockade mera just nu.



Iza släppte oss inte med blicken...man vet juh aldrig vad som kan trilla ned....




Min jultallrik, man tar liksom en smaktugga härifrån å en därifrån å sen var man mätt. =) Vovven fick resterande mat som fanns på talriken.





Jaha, antingen vare sån god mat att svärfar måste äta upp vovvens mat eller så delar dom på en talrik... =) Njaaaa, svärfar busar med Iza så hon ska käka upp rödbet salladen och mimosa salladen som ligger kvar på talriken. Hon har juh liksom aldrig behövt slåss om maten så hon är lite...KRÄSEN.... =) Men efter en stund så försvann all mat, när hon såg svärfar skulle äta upp den så försvann den illa kvickt ;)



Kakfatet för denna jul, full med godsaker....mums =)





Vila maten och se på lite tv innan tomten kommer med alla julklappar. Tomten i år vart Fie...mycket bra jultomte tycker jag  =)


Fick några riktigt bra julklappar, planksteks plattor, grythandske som går långt upp, mandel kvarn, dvd filmer å lite sånt =) Så, nu äre snart nyår...va ska alla ni göra montro?!?... Vi kände för att ta en luuugn hemma kväll med god mat, tv, wow...ja....ba allmänt äta gött å umgås =)


Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...