måndag, oktober 03, 2011

Hundgården m.m......

 Vi ha haft rätt så bra väder nu i helgen så vi vart ute och fixat hund gården så bra vi kan =)
Idag ha inte heller vart någe fel i vädret än så länge, hoppas hinna lite ute idag innan Erik ska skjutsa mig till Sundsvalls Sjukhus för att bli inlagd för OP imorgon. Börja bli rätt så nervös nu men jag försöker inte tänka på det. Utan det ska nog gå bra å jävlar va sköt det ska va när det är gjort =)


<---- Min lampa som jag fick av mormor är nu lagad och uppe på hyllan igen. Det är en riktigt bra nattlampa ty hallen blir KÅLSVART så när man kilar på toan ska man inte trampa på en hund eller katt.....


Lördagsmorgon va helt klar vacker och lite kylig. För en gångs skull vare jag som tog ut vovven på morgonen så Erik fick sovmorgon och jag å Iza fick se solens första strålar kolla upp. Nä lördagen var absolut inte den dummaste dagen. Ty utomhus vare varmt så man börja fundera på att ta på sig en kjol. Fick lätta jackan när vi höll på spik dra där på morgonen.




Äre int vackert sä säg! =)


Fie kapar lite under bräder som ska sättas upp... 
(bilden sen i fredags, ty alla under bräder är uppe)



Spikdragning av bräder som satte uppe, detta är bara en hög...har en hög kvar också =/



Fågel mataren är ute och fylld, går faan i 25-30kg fågelfrön. Fåglarna ha kommit såg jag också, en hög med talgoxar. Nu äre bara för dom andra att komma också....



 Hundgården blir gråsse stor, men då ha Iza någe att kuta sig less på =) 
  
  

Takstolarna håller på fixas för att kunna få upp plåten, måste bara förstärka lite först ;)



Iza hitta Lajkas älgklöv och tydligen ska dom va super goda =)



Tre arbetare och en bas....typ jag =)





Det blir juh lite hemgjort det här vett du. Vi använder inte vanlig köpt plast under plåttaket utan en presenning. Å så äre lite andra små finesser som är hemma gjorda så att säga =) Men under taket där så blir ena halva ett hundhus till vovven och så andra halvan blir som ett vindskydd där hon kan ligga och titta. ska bli en slaf där också...




Svärfar och Erik ute och jobba idag, fint väder verka dom juh få i alla fall =)



Taget från altan nu i morse, inte illa va =)


Nä, nu ska jag ta å gå ut å hjälpa till lite, så man få någe annat å tänka på ett tag. Så, här blir inget skrivet på ett tag....håll till godo =)


Hojt!

1 kommentar:

Elina sa...

Men himlars, vilken lyxhundgård det blir! Bra mycket större än vad jag trott att ni skulle göra. Jag tänkte mig bara metallstänger med stängsel och kanske en liten hundkoja inuti. Ifall ni renoverar så mycket att ni inte kan bo i huset så kan ni ju flytta ut i hundgården. :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...