måndag, oktober 10, 2011

Förändringarnas vecka....

 När jag kom hem från Sundsvall såg jag det hade hänt en massa saker på hund kojan och huset så självfallet måste jag juh ta lite bilder på det hela ;)


<-- Fredag, Iza får till och med ett fönster =)


Erik och Fie ha jobbat med hund huset medans svärfar ha vart på väggen å jobbat. Det stod lite mer stilla på väggen i helgen för midje plåten va slut så svärfar va och köpte mera idag.
Vovven kommer få en fin hundkoja att mysa i, stor och rymlig så man kan ställa in element, matskålar och så en upphöjd slaf. Synd att Erik kommer jobba så mycket nu i veckan annars ha vi (han) kunnat jobba lite på hund huset men han har långpass...urk.... Känns så surt att vara opererad nu för jag vill också jobba på hund huset. BUHUUUUU!!!!!! Men jag ska passa på att ta tag i jul belysnings sakerna som ska fixas för att sedan kunna hängas ut i november.....



Erik håller på att kapa till plattan som avgör själva grunden, golvet så att säga.



Huset börja bli klar, det är lite lock och midjeplåt som ska dit sedans å ....ja...äre bra för i år =) Nästa år blire hela baksidan...kan blir ett smått JÄVLIGT dyrt år då...bääääää.....men sen ska vi va klar så man kan spara till annat...



Blir riktigt fint runt fönsterna, nu skulle man bara få vitmåla dom också =)



det ha hänt lite annat också nu när jag vart borta. Vattenfall ha vart å dragit ned en ny el ledning. Fått ett skåp här på våran och svärfars gård. Å så ha vi ett skåp vid brevlådan, nu vare väll FAAAAN om vi ska ha sånt svajigt elnät. När jag ringde till Vattenfall förra gången så måste jag verkligen hamnat hos rätt person. För han va helt bestämd att ja men visst faan måste vi göra något åt ert elnät. Jag skickar tekniker direkt som ska kolla upp det hela....
Helt bestämt så kom det folk efter nån dag och kollade upp det hela, det resulterade i en ny kabel, fler lådor och ett STORT STORT el skåp, växlare eller vad det nu heter...den är STOOOOR i alla fall. Vi hade bara en liten plutt där förut men de ä bytt. Nu väntar vi bara på att dom ska koppla in det hela.



Dom gatt ta bort några träd för att få plats med el skåpet och kabel......ja, ä  glad det inte är mitt stora träd vid hundgården =)



Vid brevlådorna vart det riktigt rent och snyggt, inga fler små buskar.....



Tänka sig hur det hela såg ut för flera år sedan när vi tog över...tjohooo, värsta trans formeringen =) Här byggs det ut, om och bara rensar bort ;)



Lördagen, här händer det saker....hund huset får lite väggar....



En dörr så jag kan ta mig in å så vovvens hund dörr.....ååå va jag längta tills det är klart å jag få göra som jag vill där inne =) Ska man göra rosa väggar ? ;)



Isolering på en vägg klart å så spånskiva upp, kollar in genom fönster öppningen....


Till och med jag börja gå upp tidigt på morgonen så jag hinner se dis på vattnet. Börja bli vuxen...suck!!! =)

Nä, nu ska jag ta och fixa några saker här hemma. Vart sugen att färglägga lite kottar, guld  får det bli denna gång. Borde bli bra till det gröna gran riset, måste juh få skiten klar snart men det är kul att ha någe att göra med sina händer nu när man är lite...stel =)

Hojt!

1 kommentar:

Vendela sa...

Hejsan,
Det skulle vara roligt om du vill visa upp ditt ombyggnadsprojekt på Byggla.se. Är du intresserad kan jag erbjuda en morot.
Maila mig på vendelabyggla@gmail.com så berättar jag mer!
/Vendela

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...