måndag, oktober 31, 2011

Dörr dekoration klar....

 För en vecka sedan nu vart min dörr dekoration klar...eller...ja...två kanske =) 
Efter ja opererade mig så vart man smått göra lös, man ville göra så mycket som bara gick men magen sa liksom ifrån. Då upptäckte jag att jag kan juh hålla på med dörr dekorationen för man kan sitta ned och göra den. 
Några år sedan så kom jag å tänka på att varför inte göra en dörr dekoration och fönster dekoration som sitter redan på ett dörr och fönster foder. För varje år jag sätter upp min ljus slinga och sånt så blir det några hundra hål överallt. Å lämna man kvar spiken är det risk för att nån fastnar och river sig. Så nu sitter allt fast på ett foder som jag varje vår tar bort och varje höst tar fram. 


Den gamla dörr fodret hade en ljusslang men jag kände jag behöver inte längre ljusslangen utan vill bara ha krims kramset. Så, bort med ljusslangen som ändå va sönder, bort med det gamla PLAST granriset och så rensa bort all rostig spik.




Välja ut några fina kottar som man plockade för några år sedan å så speja dom med guldfärg...man fick fina naglar =)



Sen på med den nya granriset, fäster fast några ny sprejade kottar å så vips...så får man en mycket fin dörr dekoration som välkomnar en så fint =)





De ä nalta pyssla och peta men det är kul, ännu roligare när det är klart =)



Härlig dag ute för att spreja kottar, både Myst och Iza håller med.



....oh noes.....vart ä huvudet!?!?! ;)



De älla höst å de älla vackert...na jävulst!



Klarde, mja...alltså...den ska ut också men nuuu...så här någon vecka efteråt står den ute ,)



Myst ligger alltid på sängen när jag är i vardagsrummet/hobby rummet och håller på. Det är rart med djur, dom är alltid där man är =)




Nya projektet är fönster dekorationen, lagt ut kottarna så jag se vart jag vill ha dom. Köpt hem granriset och så ska jag nu beställa ljus slingan. Kanske man kan få upp den snart...måste bara få tummen ur ;)


Hojt!

1 kommentar:

Elina sa...

Så jäääla snyggt! Ser fram emot att se bilder på när allt sitter uppe i vinter, med snö och julmys.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...