söndag, oktober 16, 2011

Ändrat utseende ....

... på bloggen. Nu när hösten snart börja gå över i vad vi mera kalla vinter så måste juh bloggen förnyas lite också. Hitta lite ljuvliga bilder på datorn min å en passade in riktigt bra.

Har haft riktigt bra väder nu i helgen, bara synd att Erik gatt jobba idag så det vart som inte så mycket gjort ute. Vi hade en hel del att göra inne igår, det vart damsuga, plockat och så massa tvätt. Jag går inte än på full tempo så Erik får göra nalta han också. Jag vet inte helt vem som stal min energi men än vem det är så ge den tillbaks BUMS!

Ha suttit och planerat lite, när man ska byta till julgardiner, när julklapparna måste senast va införskaffade, inslagna...med tanke på att vi ska till mor och far nu på jul så måste man ligga lite före. Känns rätt bra i år för jag tro jag kommer ligga rätt bra till. Nu äre bara att man ska få in alla önskelistor så skulle jag ligga ÄNNU bättre till....



Tog min kamera och gick ut och fotade lite i lördags medans Iza fick va ute och skaka rumpan lite.


Måste ha lite koll på henne just nu för först äre älgjakt å så är hon på löpen....ingen bra kombo!


Min kamera ha börjat få fnatt, man få röda rodnader lite här å där....å så äre mina ufon jag gilla som dyker upp lite nu och då. Aja, kunde vart värre va....kunde ha lagt av helt =)



Svärfar va snäll i veckan och drog upp båten med traktorn så nu ligger den på land och kan inte frysa sönder.




Hitta några söta små vovvar i en hundgård, Grosse ville väll att Iza skulle komma in och leka men icke. Vill inte ha små inavel hundvalpar...dags å kastrera Grosse tycker ja....snipp snipp=)



Fislisa sitter å skruvar fast nocken, den delen vi hade hemma i all fall. Svärfar måste beställa resten...





Det går fort när svärfar är i farten och jobbar. Man går isäng och det ser ut som på bilden där Fie sitter på taket. Så vaknar man upp dagen efter å poff ser framsidan ut som denna.... 



Trivs inte Iza här kommer jag strypa henne långsamt.....är juh faan ett litet hus i sig =) Ja, det är aldrig litet när Kiwi ska göra någe =)



Fönster ramen fick Fie på plats, fönstret har jag fixat i ordning så det ska bara sättas dit. Som sagt....ser ut som en lekstuga va ?!?! =)



Nu ska vi bara upp med lite lock så man inte ser igenom allt =)



Har inge nät uppe än men det roligaste är att Iza ofta går in genom dörr öppning och så lägger hon sig där inne och gnager på ben. Hoppas hon ska trivas sen också =)


Jehupp, nu börja det bli så pass kallt ute så att vi måste elda, nu börja detta hellvette. Äre någe jag ICKE gilla så äre väll de....testa själv att måste gå ned var 3 timme.......varje gång....speciellt när det är svinkallt ute. Då jävar ska du veta man få kuta ut å in hela tiden. 



Lite översyns bilder...





Se ut som man satt upp en stor klump på gården, nu när man inte är van att se någe där men i slutändan kommer det bli skitsnyggt när jag är klar med den. Ska upp humle på sommaren där....och så några mer klätter saker...tro inte hunden ska få ha den själv =)


Nä, nu ska jag ta min mage och vandra in i vardagsrummet och jobba på min dörr smyckning som förhoppningsvis ska komma upp snart. Som sagt, jag går lite på sparlåga än så länge....


Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...