måndag, oktober 31, 2011

Happy Halloween


Alla verka ha sin Halloween olika dagar men idag är det i Sverige. Märker väll ingen skillnad här ute i skogen med tanke på inga barn som går runt. Möjligen att alla djur är lite knäppare idag men det kan bero på vad som helst =)
Annars här hemma är det rätt som vanligt, man håller på både här och där men ute så är väll väggen på huset nästan helt klart. Det saknas nått lock precis där det nya fönstret ska sitta men så fåre nog av tills våren. Sedan så håller vi på med hundgården som man far tyckte va åt hellvette för stor. Men jag å Iza gilla stora saker och sköter sig inte Erik kan han få sova där ute. Du vet, jag ha en plan med allt ;)
Nä men skämt å sido, Erik, Fie och jag höll på lördagen med att rensa gården från allt spill material, å så carporten. Fie han sätta nått lock på hundhuset, jag kapade som en galning både spikdraget virke och så det hon skulle. Sedan så på söndag vart det ut å verkligen få bort allt från carporten så nu får Erik in bilen igen....man tackar gud för dom små sakerna ;)


Vet att det är folk som är orolig för jag äter mat och inte pure, att jag äter för vanlig mat. Men snäll jag bli faan knäpp, jag är 31 år gammal...kan ta hand om mig själv. Skit i mitt liv och börja fundera över era egna istället. Äter nyttigt, äter grovt, tuggar maten riktigt....ni vet hela anledningen till att jag kan skippa "pure" kosten är att jag i vanliga fall tuggar min mat 1 miljon gånger, att jag i vanliga fall äter pytte ytte små potioner. Att inte ni klarar det är väll upp till er, kanske för ni vräker i er mat eller bara sväljer men vilket som skiter jag fullständigt i. Har pratat med både läkare och dietist och båda säger att pure kosten är inte för alla, den är för dom som sväljer allt, äter allt...men jag är inte sån.  Dietisten tyckte det va riktigt bra gjort att starta med mat nu, å så att jag går ned lånsamt och inte för fort. Kroppen får inte hormonsvängningar på samma sätt och mitt skinn hinner ta igen sig. Så länge du går ned över huvudtaget va hon nöjd. För det finns faktiskt dom som inte alls går ned...tro de eller ej men dom är rätt många. Man hör solskens historier om man rasa 70 kilo, man mår jätte bra....men dom tar aldrig upp dom som mår jätte dåligt, dom som alltid är hungriga, dom som inte alls går ned ett enda kilo.....dom hörs aldrig. Nåja, jag lider med dom å tackar gud det har gått så bra för mig....


Jag kan äta vad jag vill bara det inte är för fett eller för kryddigt. Jag äter 1 dl och inge mer för då mår jag pyton men jag lägger upp 1,5 dl på tallriken....vovven måste juh ha lite mat också =) Äter bara grovt bröd...oj...vilken skillnad ska ni veta. Alltså dom säger man ska äta grovt bröd men aldrig varför...jag, kan säga varför. Vitt bröd sväller i magen och poff så får man en dumpning som heter duga. Nu när jag börjat äta grövt bröd, med mycke grönt...mmmm....gööött och så mycke bättre jag mår.
Dessutom...mycke frukt, mycke sallader med grobvt i...ja....jag äter allt som vi bruka göra men...men...jag ha gjort alla rätter...NYTTIGARE!!!
Känner mig så stolt för att ha fixat att ändra mina rätter, maten smakar annorlunda och så mycke godare. Skulle väll dock va bra om jag en eller två gånger KOMMER IHÅG ATT TA BILDER på det jag äter =)
Ska skärpa mig så ska ni få se vad jag faktiskt äter å så himla smarrigt det är =)



Gjorde grova muffins, en med banan i och en med äpple i och en med päron i. Å mums, man äter en halv och så en halv åt vovven ;) Svärfar, sixten och Fie verka gillat dom =)






Se dom inte mumma ut =)



Söndags gjorde jag en härlig fruktsallad med äpple, mandarin, apelsin, banan och persika. Erik fick lite grädde till sin men jag skippade....såååå gött. Frukt ä sååå gött =)

Dagens mat kommer på ett eget inlägg =)

Hojt! 

1 kommentar:

Elina sa...

Det är häftigt att det gått så bra med maten för dig! Och att du haft inspiration och ork att laga vanlig mat, fast nyttigare. Skulle nån säga åt mig att göra det en kväll, skulle jag säkert säga "Uughhhhh! Asså... Jag pallar inte!"

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...