tisdag, juni 01, 2010

En annorlunda blomkruka =)

..... Jag köpte juh alldeles för många blommor än vad jag fick plats med i mina krukor. Kände att jag vill inte snöra dom för jag ha juh faktiskt betalat för dom. Men samtidigt vill jag juh inte liksom använda ca:20 stycken små krukor bara för att få använda all blommor. Man ska ha plats att ställa dom någonstans också.
Men, då kom jag på igår att tusans moster. Den gamla ägaren av huset lämna juh en massa skitsaker överallt och allt städa vi inte bort för vi tänkte kan va bra att ha =) Gick ned till källaren och där stod den, klia mig i skallen lite och sa för mig själv att bära eller brista. Kan juh inte mer än gå sönder =)
Såååå, se ni vad denna platta sak som ligger på gräsmattan är för något?!?
Kan säga att den är 150 cm hög, jag ha lite svårt att bära den och väl placerad på gräsmattan kommer jag faan inte flytta den för tung som tusan kommer den bli.....

Vet ni fortfarande inte!?!

Mohahahahaha, en stor fet parabol är vad det är =) Förra ägaren hade två på väggen men han fick bara med sig en när dom for. För väl uppe på stegen och skruva ned ena av dom drällde han ned i marken. Så ambulans fick komma och ta honom till sjukan, han vart väll bättre antar jag. Bry mig inte för fem öre så... =)

Kvar vart då denna, den vart sparad på för vi skulle göra massa andra saker med den men inget vart gjort. Så, nu tog jag fram den.....

La först stenar i en ring på marken under den så den ska stå rakt. Sedan så borra jag 5 mål i botten så att överflödigt regn ska rinna undan.En påse leka kulor och sedan väv på det. Sen kan man he i jorden, köpte tre säckar. Tänkte att det kommer bli alldeles för mycket men den är stor, så tre säckar jord sluka den med hull å hår...Hahahaha, det är inte varje dag men få använda en stor kratta i en "kruka". Kändes malplacerat men det gick bra =)
19 stycken blommor fick jag plats med, vart inte helt dumt med penseer i olika färger. Ska lägga dit några dekorativa stenar och sånt tjaffs också...ska ba hitta åt vart tusan jag lagt allt sånt....

Så, en parabol vart en kruka....ja...inte illa pinkat Kiwi =)

Hojt!

5 kommentarer:

Elina sa...

Men gud, så fiffigt! Och snyggt! Det där kommer ju bli skitläckert med prydnadsstenaren och när blommorna växt på sig lite! Well done!!

Marianne sa...

Hahahhahahhaha så jävla smart! :D

kockajäveln sa...

härlig blogg du har:)

Kiwi sa...

Tusan tackar =)

kockajäveln sa...

hehe jo vi é en galen familj så de blir en massa skojiga bilder:)
jo de é märkligt för denna natt (när jag väl somna) så sov jag fantastiskt gott:) har testat o gå en sväng, men de gör mej bara piggare..hehe ska ta ett glas varm mjölk ikväll..men kanske é jag tröttare efter o klippt gräset i vår 2000 m2 kohage:) Vad händer hos dej en dag som denna?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...