onsdag, juni 30, 2010

Ny kamera....

..... införskaffade jag nu i Söndags, jag va så less på den gamla att jag gatt hålla igen batteri locket varje gång jag skulle ta kort. Man fick kramp i fingret om man skulle ta många kort eller satt å vänta på att "FÅ" ta ett kort.

Hitta en kamera på OnOff i min prisklass och så med alla finesser jag vill ha. Hitta dessutom denna fina färg, den skriker juh jag så den gatt jag bara ha =)

Har gått runt och tagit en massa kort nu i Söndags kväll och måndag. Det vart 150 kort som jag tog men jag lägger bara ut bilder här som är någorlunda bra. Ni får väll kolla och bedöma men jag är helt betagen i min kamera. Äntligen kan jag zooma in på en sak och få den klar och fin och inte bakgrunden. Min förra kamera tog alltid kort på saken som va BAKOM den saken jag ville ta på....cp kamera. Men nu ha jag denna fina skönhet, me like a lot ;)

Här kommer en hög med bilder, ny tagna...färska ur kameran .....

Mystan ligger å njuter men hatar att matte leker med kameran så man blir bländad hela tiden.....
EEEVIL I TELL YOU!
Glad i hågen, jag undra just vad som gömmer sig i pappas kaffe kopp. Inte tusan äre kaffe inte....kaffe kask kanske?!? =)
Oskar med ett mumsigt grisöra, inget kan väll va sä gött som ett grisöra =)
Vissa testpersoner jag testa kameran på vägra stå stilla så man fick knäppa i all hast =)
Njuter av värmen på Söndag, skönt så i solväggen =)
Zooma in på grannens hus, vem tusan behöver kikare när man ha en kamera ;)Å vad se Lajka då, kan det kanske vara en råtta.....mullvad....sork.....kråka...ja det kan va mycket =)

Blommiga bilder...










Ville bara visa.....min fina trädgårdstomte, å så in zoomningen....med gamla kameran hade ni aldrig sett det va en groda som satt på foten =)


Ja, vissa bilder vart riktigt bra....jag lär mig allt eftersom vad som ska göras och vad som ICKE skall göras =)

Nä, nu ska man natta lite. Måste juh tvätta klart å packa imorrn så man är färdig att fara på Torsdag till Storuman dagarna =)

Hojt!

1 kommentar:

Elina sa...

Vad kul! Äntligen! Som du har väntat och väntat. :) Och vilken skillnad det är på bilderna också! Jag gillar verkligen den med vita blommorna med solnedgången i bakrunden.

Have fun!! :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...