söndag, juni 06, 2010

Helgen...

... går alldeles för snabbt. Man hinner inte sno sig fråns det är vecka igen. Hur är det meningen man ska hinna någe på veckan om man bara hinner vakna, käka å så gå ut så är helgen borta!?!

Tur man är snabb så man har hunnit göra nån nytta i helgen i alla fall. Har nämligen haft rätt bra väder i helgen så vi ha vart ute och fixat lite på väggen. Men det känns att faan va kallt det är ute om inte solen lyser, å blåser det då lite på det så går man in och hämtar långkallingarna =)

< --- Körsbärsträdet blommar för fulla muggar, hoppas det kommer många bär i år =)

Vi ska juh sätta träd på gården sen när vi är klara, fundera om man skulle ha någe bär, frukt träd. Vi ha juh sett att både äpple och körsbärsträd fungerar suveränt här uppe. Kanske är någe att tänka på ;)

Kolla va tjusiga mina lådor blir, målat dom röda nu. Så ska jag å Fie fixa imorrn en ram som ska logga ovanpå plus sido knutar. Börja kapa till lite idag men tusan.....först hungrig, sedan kallt..kan bara gå åt ett håll...RÅTT ÅT HELL****.....vi gör ett nytt försök imorrn =)Fick höja upp lådorna 10-15 cm i framkant, det liksom sätte sig lite ;)Jag stolt, den är söt....min stora annorlunda kruka. Men tusan, kanten är nu mer grön för alla jävla bladlöss som är överallt. Jag ha aldrig någonsin i mitt liv sett så många, en stock jag ha här ute är heeeelt grön....du ser inte stocken för alla bladlöss. Det suger verkligen att ha saker ute nu =/Fick hacka lite rabarber idag igen, bäst att ta dom innan dom blir träiga. Gött att frysa ned så man har en kall regnig höstdag =)
Lajka va buset själv, smet en gång å så allmänt mucka bus hela dagen =)
Se ni!?!....Se ni!?!.....ingen ställning på väggen. Den togs ned idag...oooooojjjj....vackert sä =) Nu äre jag som ha göra kvar. Jag ska måla fönstret i garaget vit å så ska jag kitta och måla fönstret bredvid rök röret. Efter det funderar vi på att måla stenskivan svart, grå va ingen snygg färg tycker jag....tro svart skulle plats bättre. Men först måste fönsterna bli klara.....Eftersom fönstret i garaget togs bort måste jag ha någe att sätta dit under tiden....weeeeell, det fick bli ett sånt där sido stycke för party tält som gått trasigt...ja....tur man sparar på saker =)Blaaaaah, va trist det är att skrapa färg, putsa, tvätta och kitta fönster...URCH.....å så är jag så jäkla noga så jag blir aldrig helt nöjd...BLAH =/Nanina och Mystan kan faktisk snusa på varandra men katten är lite reserverad och gilla icke när kaninen ska snusa på svansen....MIN SVANS!!!!Latare kanin får man leta efter, bara fläka ut sig så där som om han ägde hela golvet =)MOVING OBJECT!!! jag knäppte kortet när hon va vid dörrn men kameran uppfatta det inte fråns hon stod på mig =) Ja, söt som vanligt i alla fall.....

Så, helgen haft en massa slit, men nästan helt klar med en sida på väggen. Ställningen i alla fall borta....Happy me =)

Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...