fredag, mars 06, 2009

Vuxen livet..

Jag ha ju facebook och har suttit med den nån dag nu. Försökt hitta åt gamla klasskompisar och vänner. Se om dom finns där ute eller om dom hoppat över nätet och lever IRL istället =) Lite överumplad har jag blivit nu när jag hittat många gamla klasskompisar från Gunnarns skola/Röbroskolan. Skulle jag sett dom ute på stan skulle jag aldrig någonsin känt igen dom. Vist,det ha minst gått 10-15 år sedan man liksom såg vissa av dom men man bruka alltid ha några känn igen tecken på alla.

M1, K1, M2, T, K2 va 5 grabbar som gått i min klass som jag hittat åt. 3 av dom kände jag absolut inte igen. Inte för fem öre men jag hade deras namn där, kolla att dom va födda 80 och lade till dom som vänner med ett litet medelande om "äre du?!". Men då 2 av dom... kände jag igen direkt. De va precis som att tiden stått stilla. Dom va sig lik men bara lite mer mogen liksom.

Därav börja jag fundera välldigt mycket på en speciell sak.... Hur kommer det sig att om man tar hela ens klass när man gick typ 9:an. Så skulle man känna igen 80% av dom hur lätt som hellst för det är precis som tiden stått stilla och inte förändrat deras utseende någe alls. Bara kanske en rynka mer eller mindre men så dom andra 20%. Va tusan ha hänt med dom?!? Det är liksom en helt annan person, man känner inte igen ansikte eller dyligt. Dom ha blivit så annorlunda att du skulle ställa dit en hel okänd person och jag skulle inte reagera för jag skulle inte veta skillnad. Jag tillhör tydligen en av dom som inte ändrat sig någe, alla känner igen mig...hmmm...äre possitivit?!

I alla fall måste jag påstå att det ä skitkul att se dom igen, jag blir glad hela jag. Kunde inte sluta le igår när jag prata med en av dom, man liksom saknat dom omedvetet än fast man inte umgicks med dom på så sätt. Men just att det är en del av ens liv, ens uppväxt. Kul att se att det inte bara jag som blivit äldre utan dom ha följt min trend att äldre bliva =)

Därav kom en sak till jag satt och små flina till igår. Ha någon tänkt på att det man ha intresse för, de man liksom gilla att göra avspeglar sig när du blir vuxen. Oftast....mycket oftast så kommer du än om du inte vet det hålla på med något som du gillade att hålla på med som barn/ungdom. Låt mig se... K1 gillade att hålla på med bilar, köra skoter och sånt han är idag mekaninker och gilla det. M1 gilla att sitta med datorer, spela och va va välldigt smart. Idag jobba han med data och stortrivs. T va välldigt händig, gillade att snickra, bygga, laga. Ja...händig med andra ord och idag ä han inte byggare men fixare, laga saker...händig alltså =) Få mig att tänka på vad va jag duktig på? Vad höll jag på med?? Mmmm...tåls att tänka på =)

Hojt!

1 kommentar:

Elina sa...

Men kiwi!! Du bakade juh! Du älskade ju att baka. Bli konditor. Tänk å få hålla på med nått du tycker är kul hela dagarna. :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...