lördag, mars 07, 2009

Helgens tillvaro ...

Ja idag ha vi haft vackert väder. Det har blåsit lite men dock har solen värmt som bara den. Känns vi börja komma mot vår nu, de droppar från taken och fåglarna är mycket livligare. Erik jobbade i fredags så vi ha en kort helg denna helg. Men ändå ha vi hunnit mycket, fast dagen inte över än dock =) Vi ha vart å handla, skottat snö, kört in ved, tvättat, hällsat på svärfar, vart bort med soperna m.m. Man kan säga att vi haft det vi gjort med andra ord. Men allt går liksom lättare när det är fint väder, man får så mycke mer energi. Jag bara sparka mig i arslet och ta och vika tvätt också, den energin verka aldrig komma =)
Känner inte ni också att man kan ha ute energi?!? Alltså, man ha energi men inte till å göra saker inne utan fixa saker ute. Jag ha två olika energier. Ibland kommer en energi så man bara vill va ute, skotta snö, köra in ved, skotta av altan (som vi ska göra imorrn) dona och fixa ute liksom. Eller äre bara vi som bor i hus som har den energin? Sen ha man en inomhus energi när jag verkligen känner för att städa, damtorka, tvätta, byta gardiner, möblera om...sånt liksom =) Men de ä väll ba jag som ä konstig =)
Ha kollat upp priser på isolering och målarfäg också, ska ju till och isolera en sida nu till hösten men man kan ju alltid börja köpa isoleringen nu så den finns hemma liksom. En sak vi dock märkte va att ByggMax inte har dalablå som utomhus färg, å vi kolla på ett annat ställe så skulle dom ha 1500-1900kr för 10L dalablå färg...um....nej tack!!!!!
Jag kan slösa mycke pengar men en sak jag inte IDS slösa på är en viss färg. Finns nu inte dalablå att få tag på hos rusta eller ByggMax så kommer vi få ett grått hus. Jag går så långt som 500kr för 10L inte mer, man ska inte behöva betala en förmögenhet för en jävla fäg....ursh.... Men ett grått hus med antingen vita eller svarta knutar...ja....de låter fränt tycker både jag å Erik. Så länge det inte är gult, rött, vitt, grönt, lila, rosa....ja...ha inte så många färger kvar då =)

Erik skottar lite snö bakom bilen, bron och framför dörrarna hade jag redan tagit hand om.
Stackars skoter, hutter å frys =/
Vackert äre, å plumsa få du =)
Jaoo, de ä den bron jag å Erik ska skotta av imorrn =)

Ett vedlass kommer kastat...eller ?!? =)

Lite svart bild men Svärfar äre =)
Lajka gumman =)

Gilla å bli kliad, vart lite putt för jag inte släppte ut henne =)

Pyzzel va i farten =)

Tror svärfars hus läcker värme =)

Mystan ä å hållsa på, dit matte går går jag med =)


Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...