tisdag, mars 24, 2009

Fin dag idag...

... solen har strålat som bara den. I skuggan har det dock vart -3 till -0,5 men i solväggen kan jag lova att de vart skönt som bara den. Jag till och med ha vädrat myst, hon fick va ute med mig på altan. Snön ha inte försvunnit från den än men den tinar som bara den. Jag kan inte beskriva så tusans skönt det ä att sätta sig på altan, ha en snö vall runt sig så det inte blåser, sitta och njuta av solens strålar och höra fåglarna kvittra. Hörde svärfar brumma med motorsågen i skogen, uno va och hamra med något och så hörde jag Lajka innifrån säga voff voff. På vad hon voffa på ha jag ingen aning om. Ja, å så hörde jag en tass...tass....*tjatter, kurr, hacka tänder,morr* av en Myst som gick runt mig =) Fåglarna vart mäkta utskällda av min kisse som tro sig vara en hund, med sina morrningar och med alla sitt fint, vaker tass, hämta, aport...och allt sånt =)

Ved traven ni se här är våran vägg, coolt va =) Ja de ä svärfar som vart i skogen och hämta hem massa timmer som ska sågas till alla bräder och reglar vi ska ha. Vi ska ju nämligen fodra en vägg nu i sommar/hösten, de ä liksom hög tid för jag lova att jag nästan se genom väggen. Mycket skönt på sommaren med alla briser men på vintern äre int allt för kul =)

Lajka fin och präktig som vanligt =)

Fie, präktig..mäktig...ja va tusan...någe ä hon då =) På väg här att hämta posten, måste bara vänta lite för att en liten vovve är ute i snödrivan och leker med sin boll =) Hennes favvo boll följer med hela vintern. Så på sommaren få hon en större boll som följer hela sommaren. Varför hon har en mindre boll på vintern är för att hon kan konsten fylla bollen med snö, den blir då tung som satan, gör ont om man den får på sig. Och den jävla bollen skär hon sig på också, gnäger på plasten så den blir cyber vass..... så vintertid en mindre boll som hon kan göra mindre skada med =)

Myst ha mer än en frän ställning, denna är smått annorlunda men hon kan sitta så här i evigheter så länge ingen ska ha stolen vill säga =)

Hojt!

1 kommentar:

Elina sa...

Ser ut som Myst väntar på servering, typ en drink eller nått.

Som att hon säger:
"You seem to be avoiding to fetch my Martini. I wonder why you would think that to be such a good idea..."

Kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...