söndag, mars 22, 2009

Åter tillbax på banan....

...lite sjuk fortfarande men nu kan man röra sig utan att hosta sig till döds eller allmänt ha en feber som tar död på en. När man är så pass ung (10-60 =) som man är så gåre ju i alla fall rätt bra att va sjuk. Man ä lite död nån dag och sen gåre bra igen, men jag är lite rädd för typ Sixten om han får denna jumbo förkylning. Den ä inte speciellt snäll förkylning med rätt hög feber, hosta så det känns som man ska hosta lungorna ur sig. Måste säga det smaka inge bra när man hosta var..ursh...kommer dock från astman. Hare varje gång man ä förkyld, de lägger sig på lungerna.

Men nu börja det bli bättre, va ute igår å liksom skotta av halva altan, tog in ved (Erik kärra in och jag staplade, eldade), de va ju sånt fint väder så man kunde inte låta bli av att vara ute. Det börja tina riktigt från vägarna så nu börjar den gäggiga perioden, speciellt efterssom vi grävde ju upp grunden förra året å det han inte växa igen. Förhoppningsvis ska det inte sjunka mer nu för hellvette va de satte sig i höstas.

Ååååååhhh, jag behöver en trädgårdmästare som kan ge mig några tips. Varje år gruvas jag om hur faan jag ska göra. Vart tusan jag ska sätta allt, va kan man blanda, vart ska jag ställa blommorna... i sol/skugga?? Ja de ä många frågor å jag kan konsten att döda alla mina blommor, därför skulle jag behöva hjälp men jag vet inte vart man ska kolla/fråga..... *suck* .....

Nä, nu ska jag ta och fika lite sedan ska vi ut och ta in lite mer ved och se om vi kan skotta lite mera från altan. Jag ska se om jag inte kan ta nån bild idag ute =)

Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...