onsdag, augusti 13, 2008

Kycklingwraps

Erik kom hem en dag och sa att hans arbetskompis hade käkat någe som såg sä gött ut. De hette kycklingwraps och han förklara ungefär va som va i. Bestämde oss att testa men typ på Kiwi's vis. Blanda liksom i lite va man känner för, de man ha hemma och gillar. Dom vart suvveränt goda, ha börjat som smått exprimentera med dom lite också =)

Hade ingen bild på dom jag gör men jag såg tasteline ha en bild som va välldigt lika så jag lånade den....



Kycklingwraps!

1 påse kycklingfileer
6-9 taco tortillabröd
Taco krydda eller grillkrydda
margarin
1 sallad
2 paprika
1 gurka
majs
1-3 flaska pefferonisås (sån kall sås som finns på flaska)
1-2 glasflaska tacosås
ost
bakplåtspapper
tandpetare
Ugn 200grader
Jag börjar alltid med att steka kycklingfileerna i lite margarin. Använder antingen taco kryddor eller grillkrydda beroende på vad man känner för just då. Lägger upp den stekta kyckligen i en skål och låt vila medans jag gör själva underlagen. Skär och skölj sallad, paprika, gurka och koka majs. Se till att varorna du her på själva tortilla bröden är torrare. Jag bruka ta papper, lägga salladen på och ta en bit papper till och lägga ovanpå och pressa så man får bort så mycke vatten som möjligt. Man gör detta för att tortilla bröden kan bli lätt kladdiga annars under.
Lägg ut tortillabröden på bakplåtspapper. Strö ut sallad i en lodrät linje på brödet, behövs inte så mycket. Lägg sedan på några skivade paprikor, skivade gurkor, majs (i den lodräta lingen).
Nu är kyckligen ljummen så skär den i skivor och lägg på sallads raden. Nu ovanpå detta gör 3 stränger, 2 med pefferoni sås och den strängen i mitten he du tacco såsen (den starkhet du valt).
Nu är själva innehållet klart så nu viker du upp dom sidorna du har över själva maten så du liksom gör en tub av det hela. Se till att sidorna liksom överlappa varandra så sticker du 3 tampetare i dom så att den håller ihop, annars väller den ut. Lägg alla du gör på bakplåtspapper på en ugnsplåt å så strö du ost över. Sedan är det bara att he in dom i ugn, man kan ha dom där allt mellan 10-20 minuter. Det är så osten smällt, maten i mitten blivit varm och själva brödet ovanpå ska va rätt hårt.
Kebabwraps!
1 kebabpaket
Kebabkryddor
margarin
1 sallad,
2 paprika
1-2 gurka
1 lök
skivad pefferoni
1-3 pefferoni sås
ost
Du gör exakt som du gör med kycklingwrapsen, byter bara ut vissa saker.
Den ä riktigt god och va inte rädd för att ta i mycke sås för det blir annars så tort. Jag ha alltid tre strängar.....
Smaklig måltid =)

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja jag brukar oftast få göra kycklingwraps när vi skall äta tacos..själv gillar jag inte tortilla bröden nått vidare, äter tacotub istället.
Ha det bra!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...