söndag, augusti 10, 2008

Besökare ä gött å finn =)

Jag har nu bloggat rätt så länge och hela tiden ha det käntes som att det är inte en skrutt som är och läser min blogg. Efterssom det är inte en kotte som liksom skriver något. Därav ha jag kunnat liksom va mera frispråkig och inte brytt mig så mycket. Men jag tro verkligen att jag ska börja tänka om, fasiken.....jag såg nu att det vart inne minst 100 stycken varje dag och några som är återkommande. Jag bara log och tänkte för mig själv att ja, något verka jag ju skriva om som någon verka bry sig om =) Jag vet att jag kanske inte är inne och skriver varje dag men jag kan inte få ut allt jag ha i skallen ibland. Det liksom kommer inte ut i ord utan det bara stannar där inne ..... (måste vara sågspånen som svällt =))

Fredag vart till stan för att köpa lite bräder och tjaffs, medans då Lördag vart en lat innedag med spel och god mat. Efterssom det regnade större delarna av dagen kändes det som att sitta inne va det enda man kunde göra. Men idag va vi ute och fixade lite, satte sista plankan på bron och på altan. Flytta alla altan möbler så jag i veckan ska kunna skura altan så mycket det ba gå. Jag skulle behöva olja in faanskapet innan det ruttna helt.
Å...åå....ni vet med regn och nyuppgrävd mark blire så fint å LERIGT. Jag hade foppa toffler på mig och jag skämta inte men jag växte typ 10cm och skon vägde minst 4-6 kilo...alltså den va tuuuuuuung som satan. Vi ha ju mästadels bara blålere här hemma så...ja, de kladdar lite extra så där =)
Men på kvällen vart det en go rätt i alla fall. Kiwis potatisgratäng, grillade revbenspbjäll och stek som var efterkokad i ugn i mjölk och krydder. Det vart liksom supergött och så jävulskt mört....mmmm....

Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...