måndag, februari 18, 2008

Baby steps!

Å då mena jag inte alltså småbarn utan att Kiwi ska ta "Baby Steps".

Allt kan verkligen inte hända på en gång utan man få ta det i små banor och se vad som händer. Så därför gör jag en Wii-spel kväll nu på Fredag, med lite smarrigt tilltuggatt tugga å dryck. Som jag hör och förstår så lär det nog bli lite öl också =) Inte mig emot, jag lär nog dricka en cider eller två. Med tanke på hur FRUKTANSVÄRT lite sprit jag dricker lär jag väll bli full på bara själva doften av cidern, men men...tur man ä hemma å så man kan inte mer än smälla av i sin egen säng..*haha*....

"Det kvittar vilken ålder du är, alla kan spela Wii =)"


Tänkte som så att om man liksom ta "Baby Steps" (små fester, tilldrag, upphängningar...ja va nu folk vill kalla det) så man liksom inte gör sån stor sak av det hela. Men ni som känner mig vet att Kiwi gör inget i små förmat utan ska det va så ska det!!!!

Chatta med en kompis i går och fick en sån fin komentar...

"Du ska inte ställa till så att det blir så massa jobb
bara för att du ska ha besök.
Sluta planera så mycket"

Min första tanke va att "du känner mig inte va?!?" Hela mitt liv ha jag gått runt med ett block och penna för att planera hur saker och ting ska bli/vara. Låter kanske trist men jag fungerar så och har alltid gjort det. Vist kan jag göra inpuls saker, inpulsköp, inpuls allt...visst...det är ju inte så att jag planerar minsta lilla fotsteg. Men ska man ha fest och ska man bort vill jag planera så jag vet vad jag ska ha med mig så jag inte glömmer hälften för lyckas jag glömma nått så är det viktiga saker som medicin eller dyligt som man mer eller mindre måste ha med sig. Å är det en fest så kan jag lättare slappna av om jag får planera.....som midsommar. Den hade jag planerat helt och hållet men det fanns inte en enda som klagade =)

Planera man så gåre mindre pengar, man slipper dra sig ihåret för man glömde bjuda 5 pers, man slipper ha folk gå hungriga för man glömde köpa mat och Kiwi kan relaxa och känna lugnet. Sedan att det händer oplanerade saker mitt i min planerig gör inget. De ä ba kul =)

Ja, nu ska jag planera några lekar för kommande Midsommar. Kan nog tänkas att de tävlande blir fullare i år =)

Hare gött alla!

Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...