söndag, november 10, 2013

En dag hos Farmor och en hos Farfar....

 .... en dag hos Farfar, då kan man ligga på Nalle Phu filten och gosa lite. Att sitta i knä hela tiden är inte så skoj som det låter så att få ligga på en filt och leva livet är braaaaa mycke roligare. Man ska få sprattla med fötterna och lyfta rumpan i vädret .... och kanske göra lite väder när man kan =)

Ha juh som än inte börjat gå så man får nöja sig med det näst bästa, för sedan får man koppla han så han int försvinner :)



Man ä en glaskit när man får ligga själv, men det kan också va för att lilla Leo tro man ska plocka upp han bara för man är bredvid han =)



Pelle Gubben min =)


...i belive i can fly.....


... fingrar check!...


.... leendet check!...


...TUNGAN....check! =)


 ... en dag hos Farmor....
Då kan man sitta i knä och snacka massa hemlisar med farmor, tala om allt som mamma och pappa gör hemma som dom faktiskt inte borde göra. Å vad dom mata mig med som man faktiskt inte borde mata med....eller hur många tusen pussar man får än fast man är sönder pussad....Tur han inte kan prata än =)
De blir att passa sin tunga när han börja kunna leka papegoja så att allt man gör och säger inte ska upprepas för alla...*host*.....kanske man ska börja öva nu då ? =)


.....go gubben...


Farmor och Leo leker med vad jag kalla mus men som ska va en...en...."val"....konstig val =)



Här hamna man också på golvet, jag vet Valborg bruka säga. Det finaste man har sätter man på bordet och så satte hon mig mitt på bordet. Här äre mer det finaste man har lägger man på golvet..lite skillnad men funkar =)



Den gympan han gör varje dag borde man själv också göra så man håller sig i trim.....


Skratta gör jag så det kan man checka av, behöver bara vara runt Pelle eller lille man så garva man =)


Extra farfar Bernt tar det lugnt ett tag....relalalaxa....


Plutten....


Gosning på golv pågår....farmor snacka hemlisar soooom vanligt...om den blåa musen..mena...valen =)



Glader =)


Allt går att äta sägs det å då även farmors knogar, å gå dom inte äta på kan jag dregla på dom åtminstone =)
Så länge han inte har tänder går det juh bra att låta han gnäga....men sedan vette tusan....känner redan nu hur ont det gör när han hittar en sena sår hur ska det inte kännas då...hua.....

Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...