måndag, november 11, 2013

Väderförändringar i mig....

.... förra veckan svettades jag som en gnu och denna helg och vecka ha jag frusit som en gnu. Hormoner, klimakteriet??? ja vem vet men vad det är är får det gärna sluta. Man går på dagen runt med tjocksockar, tjocka tröjjor, dricker te för att hålla värmen men det känns som det skulle va minus grader inne. 
Tur lille mannen är varm så när han ligger mot mig så värms man, få använda han som snutte filt=)

Va på BVC idag och det visar sig att Leo börja dala på kurvan, han ha förut stigit mer och mer men nu vare dalning på gång. Han får inte i sig så mycke "fett" som han behöver så nu när vi matar han med mat ska vi blanda i lite olja så kanske vi kan börja få upp han. Leo är juh inte precis en som sitter stilla...njaaa...mer en som ha 150 knyck hela tiden, man ska inte sitta för det är tråkigt så jag tackar gudarna för gåstolen =)
Men jag måste erkänna han kan sitta stilla också...när han sover, är på väg att sova eller nyvaken ;)



Nu ligger lillen å sussar så jag hinner göra lite annat, men hur kommer det sig när han är vaken kommer jag på en miljon saker att göra men när han sover blir jag blank ?!?!.....um...göra...vad är det...går det äta ?!?!
Tittar på mina bakböcker, ska jag kolla lite i dom?!!?...vänder blicken och kollar på tv, ska jag kolla på den?!?! Se en deckarbok som ligger i hyllan å skriker mitt namn, se dam på hyllan som morrar åt mig, har några blommor som daskar mig i ansiktet å skriker "ATTENTION"....
Finns alltså saker att göra men inget som lockar, tänkte att ja men jag kan juh baka någe gött meeeeeen så försvann den orken. Sen man fick barn ha jag inte helt den ÖVER energin jag hade förut, konstigt va ;)

Meeeen jag längtar tills jag ska börja baka. Om ungefär 2-3 veckor drar jag igång..yay.....tro jag ska hyra ut dreggel maskinen till farmor då =P Nä, rör på fläske å se om man kanske kan få någe gjort idag, va en duktig kicka =)


Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...