söndag, december 02, 2012

Julkakor del 1 =)

Jag har hunnit med att baka 7 sorter nu, några stycken kvar att göra innan jag är nöjd. Man ska juh bara få plats med det i frysen också =) Men som sagt, dessa har jag gjort...


Drömmar
Extra spröda och inte lika sockriga...


Barnkakorna
 I år vart helt underbara, inte så platta utan mer bulliga i formen och RIKTIGT spröda så när dom nuddar tungan smälter dom =)


Havreflarn
Underbart goda, många plus =)


Mandelflarn
 Urk....sög.....bada juh i fett. 
Knäppa recept, ska testa att ha halva mängden smör nästa gång.

(ny) 

Siraps snittar/ Siraps kakor
Riktigt goda, lite knäckiga i smaken och helt ny för mig att göra.

(ny)

Kokosmums
Kladdiga att göra men vart riktigt bra, smakade en liten bit...rädd för socker chock =)


Cookies
En välbekant kaka med jordnötter, choklad och kanel i sig. Som vart riktigt fina i år. Inte lika stor utan mera one bite size. Bilden här är dock från förra året för jag han frysa ned mina kakor innan jag tog bilden men denna går lika bra ;)

Så imorrn, få se vad det blir. Antingen blir det Lussebullar, choklad bitar eller dyligt.....lussekatter tro jag för jag är lite småsugen på att käka en bit kisse utan hår =)

Listan med kakor....

  • Mini Beskvier
  • Pepparkakor
  • Mandelflarn
  • Barnkakor
  • Drömmar
  • Mandel Musslor
  • Gräddringar
  • Saffransbullar
  • Kokosmums
  • Siraps snittar
  • Lussekatter
  • Cookies
  • Choklad bitar
  • Havreflarn
  • Nötbräck
  • Dumlekakor
  • Jultomte fudge
  • Knäck
  • Ischoklad

Nu dags att hoppa i säng för jag är DÖD!!!!!

Hojt!

1 kommentar:

Karro sa...

Du... kiwi... jag tror kakan på sista bilden försöker smita ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...