måndag, december 03, 2012

Glad 1:a Advent och Theas dop...

Det ha vart svårt för mig att skriva på bloggen nu för tiden, jag ha mycket som händer i mitt liv och stora förändringar är på gång. Min hjärna vet än inte hur jag ska ta allt så att skriva av sig när man inte får skriva om vad som trycker en är svårt. Därav jag är lite tyst...jag är van att när jag skriver så skriver jag om exakt vad jag vill. Jag bryr mig inte så mycket vad andra tycker å tänker så länge jag kan stå för vad jag känner så......
Men nu när jag inte är helt säker på vad jag ska känna och tycka så är jag lite mer tystlåten så ni får ha lite förståelse. Kanske efter nyår ni får veta om allt går bra =) Sååååå, nog om mig.....

Söndags den 2:dra December for Pelle, jag och så svärfar till Umeå för att va med på lilla Theas dop. Thea är dotter till Pia och Simon, och Pia i sin tur är syster till Pelle. Lill skrutten va på riktigt bra humör och jag fick sniffa en massa bäbis, att bära och gosa med en bäbis är väl bland det bästa man kan göra =)
Riktigt fin dopklänning hade hon också, Simons mamma och pappa kom med den så det vart att snabbt byta om och piffa upp sig =)



Hon är juh ba sötast den lille grynet juh =)



Inte svårt att se vem som är i fokus idag, blixtrarna for av nu och då. Även en film spelades in....hon vart värsta mode tösen. Gäller att hålla sig lite bredvid så man inte tar upp ALL plats, dock fastna jag på bild.....och mitt bröst....Å NÄÄÄÄÄ...jag blottade inte mig men en busig Thea tog tag i min tröja och drog ned =)




Pappa Simon håller ett stadigt grepp om dotra medans hon får sitt fina gröna band runt henne....




Bland annat Pelle blev fadder till Thea, allt som allt har hon nu 4 faddrar. Två inom släkten och två som är riktigt bra kompisar. Det är nog första gången jag vart med om att det är så många som blivit fadder men jag förstår hur dom tänker.....







Nytt för mig va en pärla, en pärla som Thea får av prästen. Tro den va röd.....inte bara en pärla, också en sten som ska hämtas om ett år. Där hennes namn, datum står....fint minne måste jag medge.




Döpt, upp hyllad till skyarna och puss av prästen. Inte en tår kom, mycket starkt jobbat. Dom bruka klaga lite i alla fall =)



Pelle har nu tänt ljuset, tur inte skägget brann upp....vette tusan om jag skulle skrika, skratta eller gråta =) 



En av deras kompisar sjöng en mycket fin sång.....



SMÖRGÅSTÅRTA....behöver jag säga mer ? =) Ja å sen vare juh faktiskt en massa bullar, mjuk peppar kaka, negerbollar och andra kakor. Jag smakade dock bara LIIIITE på en kaka för jag hade magen full av lax och räkor. Mycket god smörgåstårta, glömde bara att ta med mig en bit hem i doggy bag...awww.....







Present öppning, ganska kul för lika hjärnor tänker det samma. Vi gav två stycken askar som va formade som nalle björnar. I en skulle det va första tanden och i den andra första locken....Va fler som tänkt som vi så det blir dom 3 första tänderna och de två första lockarna =)

Ja, kul va det, underbara människor och riktigt god fika. En dag som denna ÖNSKA man att man hade en större matsäck =) Det va en riktigt bra 1:a Advent måste jag säga, annorlunda än vad jag är van att fira dom =)




All lycka och välgång till lilla Thea!


Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...