måndag, december 17, 2012

3:dje Advent...

.... lite i efterskott men nu närmar sig julen med stormsteg. Jag hinner inte riktigt med i svängarna känner jag, känns dock härligt att på fredag sticka upp till mor och far. Få vara på hemma plan och fira jul med familjen =) Självfallet följer både Pelle, Myst och Sluggo med. Vi kommer trivas bra i ett stort gult hus med massa go mat och bara gotta oss.... vad mer kan man begära liksom =) 
Julmusiken poppar för fulla muggar, kakorna är gjorda, maten är gjord, imorrn blire julklapparna och sedan packa väskorna. Så veckan blir riktigt soft för min del =P


Utomhus håller traktorn på att fin skotta bort lite snö från parkeringarna och vägarna, ha vart nästan omöjligt att få sig fram i helgen ska ni veta =/ Men dom gör ett bra jobb med tanke på vilka ytor dom har att täcka...


Dumlekakor
(ny)



Första gången jag prövade mig på dessa, har dock inte smakat dom än men Pelle tyckte dom va goda. Va i alla fall mycket lätta att göra. Kan göra driv vis om nån vill käka =)


Mandel Snäckor


Jag ha aldrig svurit så mycket i hela mitt liv, nästa år kommer jag köpa nya former. Fastna så fruktansvärt i formarna så jag fick kasta hälften för det gick bara sönder....*YBERSUCK*.... Men dom som vart någorlunda vart faktiskt goda =)



Mina torkade apelsiner som jag ska göra en juldekoration av när jag kommer till mamma och pappa. Löns inte göra den här eftersom man kan ändå inte va här och njuta av den så..... Jag få ta bild och lägga ut så ni få se vad jag ska fixa =) Får låna mammas Internet, kommer nog ha fler bilder att lägga ut kan jag tänka mig =)



Revbenspjällen i år fick en ny glace, suvveränt gott men jag saknar lite styrka så nästa år blire chili ala chili. Jag blir kräsnare för varje år som går men jag tror jag blir smartare för varje år också ;)



Dom ser väl inte hel jävliga ut va ? ;)



 6 kilo vart det i år, räcker gött det. Blir mycke gött att knapra på.....till och med katterna sa mums =) 



Smågrisar måste juh finnas....utan äre ingen jul så =) Både jag å Pelle hade lust att ta hela plåten på en gång =)



Va och lämnade kakorna och maten i fredags så jag passa på att mysa med min lill gumman, fy tusan va jag sakna henne =) Min lilla spjuver, busfröet som håller en alltid alert. Här vart det att testa på lite ny snö och jaga råttor =)



Vart försvann huvudet? ;)



Att få henne fokuserad på en när hon hör en råtta är OMÖJLIGT men man kan hota henne att hon få inge godis annars ;)

Lördags och söndag vart det go maten här hemma, vart sugen på kött så jag marinera fläsk karre några timmar. Stekte och sen in i ugn medans hasselbacks potatisen blir klar. Å så ört smör på potatisen som smälter ned i springerna. SÅÅÅÅÅ jävla gött, kan äta detta hur många dar som helst =)



Söndagen vart det fläsk karre köttet men denna gång på en potatis bädd vilket inte va helt fel. Plus en massa örtsmör självfallet =)



Nä, nu håller jag på tvätta så lite mer sånt.....lyssna på musik och bara njuta =) SNAAAAAART äre jul...tjohooo =)


Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...