söndag, februari 06, 2011

Veckans valp bilder....

... än fast man är valp har man rätt till att ha en slö dag då och då. Nu i helgen ha Iza vart något av en slöis men det är också skönt. Jag för min del fick sova i min egen säng igen efter tre veckor på en madrass tunnare än mattan i sig =/ 
Men allt efter veckorna går så gör Iza stora framsteg här hemma, hon är inte bara rumsren utan rätt som.....elektrisk också....å så låter hon *wroooom* när man trycker på hennes mage. Jag antyder till att hon käkat upp min sladd till damsugaren...onda onda....
Nu har hon bott hos oss i tre veckor och ja, hon börja lära sig med alla konstiga ljud och alla konstiga saker man gör. Dock så går det lite segt på trapp fronten och bil fronten men vi hoppas komma dit inom en snar framtid för matte vill SOVA I SIN EGEN SÄNG!!!! hela tiden tack =)
Kokade älg ben till henne nu idag och hon verkar yber glad över det. Någe att tugga på och så märgen vett du....mmm...märgen.....fick skrapa ut lite så hon fick smaka, då vart det eld i baken och gnäga extra hårt =)




Myst är med på allt Iza gör och håller ett vakande öga för man vet juh aldrig vad som hända kan. Gav dom båda skinka idag och dom satt precis bredvid varandra så snällt å fint..utan några bekymmer.....Matte börja bli glad =)




Mohahhaaha.....Fie kollar hållbarheten på snön, mja....hon är juh inte lika lätt som valparna så hon sjönk!!! ;)



Fin Lajka =)



Grosse eller Ferdinand =)



Iza eller Groa, sett så här vare svårt att se vem som va vem =)



Bamse, min lilla Bamse...han ser man att det är =) 



4 valpar är väldigt ivriga på att rymma till Kina skulle jag tro =)




Gömma sig bakom träd funkar alltid för att trigga upp valparna i bus =) 




Minch vanche....chör iche mech.....*droool*.....chan chnappt anchat.....chem cha chandchvett?!?
"Min vante, rör icke mig...*drool*....kan knappt andas...vem har handsvett!?!"



Ferdinand!



Myst


Bamse!

Verkar som att två hanar är nu tingade, Grosse och Ferdinand verka va dom första att åka. Men än är Morris och Bamse kvar...Bamse är min favorit så han får gärna stanna nån vecka till =)

Erik tog föresten fram skotern idag...ska se om jag kan ta kort på den imorrn och lägga ut. Jag mena juh det är en sån skönhet så man kan juh inte bara gömma den så där ;)
Det va också två kusin barn här idag och brumma skoter, vissa valpar lite rädda och vissa brydde sig inte så mycket. Trodde dom hade farit hem lite senare på dagen men rätt som det var så dök en liten grön traktor upp och en bil med släp...*garv*....
1. En skoter gått sönder...
2. Den andra skotern drog den näääästan hela vägen ut på gårdsplanen men så körde dom fast så bara en skoter tog sig lös.
3. Traktorn som skulle ta upp skotern körde fast ;))))))
4. Svärfar ut och starta STORA traktorn för att dra loss en stycke traktor och en stycke skoter...mohahaha....inte deras dag idag skulle jag montro. Tyckte synd om Andre, hade haft skoter i vad....2 veckor sedan paj ...*awww*....

Well well....off till tv och se på lite skräp...

Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...