måndag, februari 14, 2011

Alla hjärtans dag, smörgåstårta.... Kycklingpaj.....

... och många andra godsaker kommer jag bjuda på =) 

Kycklingpajen jag gjorde vart suvveränt god, man skulle inte kunna tro att det var första gången jag gjorde paj. Ja, alltså....paj ha jag gjort men ingen mat-paj utan bara äpple, blåbär, rabarber....ja...sånt.


 Fick ett recept av en kompis på en typ av kycklingpaj som var lätt att göra och som man kan variera i så himla många olika smaker. Tänkte att jag testa göra först den här kycklingpajen så kanske jag kan ge mig i kast med lite andra komplicerade pajer.


I min kycklingpaj hade jag....


  • Grillade kycklingfiler
  • Vitkål
  • Lök
  • Cream fresh
  • Grädde
  • Salt
  • Taco krydda
  • Gratäng ost
  • Paj deg.


Tog 40 minuter i ugnen att göra så man ska ha lite tid. Men den går ypperligt lätt att värma upp i micron och är lika suvveränt god =)






Vi käkade en sallad med rödlök, majs, gurka, sallad och grönsakskrydda. Passade jätte bra tillsammans och jag lär göra den igen, kanske man ska bjuda mor och far på denna rätt...




Gjorde två kycklingfiler extra så min morgonsmacka vart rostat bröd, mango raja, kyckling och gurka....MUUUUUUMS!!!!!


Smörgåstårta!!!!



Asså, finns det någe godare att äta...nä, skulle inte tro det va ;)
Idag är juh alla hjärtans dag och imorrn äre Eriks födelsedag så va passar bättre än att göra en smörgåstårta man kan mumsa på. Denna gång gjorde jag den lite annorlunda än annars.....det är nämligen lättast att testa sig fram när man gör en smörgåstårta som är något mindre så skulle den smaka räv gör det inte så mycket om man kastar den =) Å testa man inge nytt vet man inte vad man går miste om ;)


Mina lager är som vanligt tonfiskröran, mimosa röran och leverpastej röran men då runt om har jag krossade ostkrokar....mmmm...du hörde rätt =) Å så ovanpå både gurka, tomat, ost, rökt skinka, hamburgekött, kräft stjärtar, ägg.....mums va hungrig jag vart....


Gjort lite kakor också för Erik ska ha med sig kakor på jobbet imorgon och bjuda på.....så det vart negerbollar på ett special sätt och så kaffe kaka....mmm....sååååå god. Men dom får också lite från frysen som drömmar, finska pinnar, barn kakor, klick kakor, Nana Imo Bars och kokos toppar =)


Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...