torsdag, februari 10, 2011

Soligt värre...


..... ja vädret ha vart helt underbart nu i två dar. Enkelt att va ut med valparna i sånna förhållanden. Dom kör så slut på sig ute i två timmar så dom sover några timmar efteråt =)
Idag vart det annat, det va kallt som faan i morse och nu snöar det =/ Inte alls så kul att va ute då så idag blir det enda med bara koppel...bra hon får träna sig. 
Det var också 2 stycken här idag för att hämta hem 2 valpar så nu har Ferdinand och Morris lämnat oss =( 
Känns hel skumt och väldigt tomt, dom ha juh bott här så länge nu att det är svårt att bara släppa taget. Jag är glad att jag inte bodde med dom hela dagarna som Svärfar och Fie för det skulle nog knäcka mig helt =/
Nu är det två stycken kvar att sälja, Bamse och Grosse...mina två favvisar. Gruva mig tills dom är borta..men men...kan som inget göra. Dom måste juh bort så...

Men åter till dom soliga dagarna, det var riktigt skönt att stå lutat upp mot trädet på baksidan och bara njuta av solens strålar för dom värmer riktigt mycket nu. Kanske jag rent av ska få färg på kinderna....ojoj...inte bra ;)





Nu för tiden använder valparna heeeeeela området. Ända ned till känna och upp till skogen plus bort till grannarna. Ja, dom är överallt och lite svår att hålla koll på. Å som vanligt blir dom STENDÖVA när dom är ute =)



Groa sitter och njuter av solen, verka va fler än bara vi människor som sätter oss ned och njuter av solen en stund.



Sitter fint och vackert, bara njuter av det varma vädret. Ferdinand eller Grosse....



Morris nästan bryter av sig skallen när han ska käka på en pinne....å va jag kommer sakna han....Han var den första att fara, lite otippat men vi alla har juh olika smak. Dom gillade honom för han va lite för sig själv och vart inte hyper för det kom folk och hälsa på.






Lite svårt att åka när man först har en stor Lajka som står i vägen och ett antal valpar som gör allt för att knuffa av en från bobben =)



Bamse buaff!



Ljust vart det, men också varmt. Värmde gött när man satt där det är lä....


Valparna hade lite tråkigt ute så jag fixade fram en frisbee och en bumerang som dom kunde leka med. Bra färger också för dom syns i snön =)




Stolta Iza lyckades roffa åt sig frisbeen för sig själv ett tag =)




  


  

  Iza min Iza....det är inte ofta hon ligger stilla. Hon är allars å bråkar med nån så jag hinner som nästan aldrig ta ett bra kort på henne. Men här hitta hon en trä pinne så jag fick några sekunder att ta kort =)




Awww, va kalt det ser ut. Jag skulle vilja ha mera vår snart för till och med jag börja bli less på all snö...men kylan är värre så....ja.....vår vore gött =)


Nä, nu ska busfröet ut sedan dags för mat....


Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...